دوشنبه / ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ / ۰۸:۴۵
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۲۳۶۴
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایرنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

سایه شوم کرونا بر پایتخت چای

سایه منحوس کرونا بر سر لاهیجان و شرق گیلان گسترده شده و اغلب مردم از بیم سرایت و بر اساس توصیه های مقامات در خانه هایشان پناه گرفته اند .

لاهیجان شهر باغهای سبز چای ، شهر کوه و چشمان مشتاق گردشگران این روزها چون شهر ارواح شده است، کسب و کارها تعطیل و اقتصاد به کما رفته است از غلغله دانش آموزان خبری نیست ، همه صداها و نغمه خاموش شده است ، شادی و نشاطی نیست . شایعه مرگ و میرهای تلفات ناشی از ویروس کرونا از یک سو و نبود شفاف سازی اطلاعات از سوی دیگر بر ترس و وحشت شهروندان افزوده است .
 
مردم شهر لاهیجان مانند سایر شهرهای شرق گیلان هنوز دربرابر دشمن قهاری چون کرونا بی سلاح هستند وامکانات برای مقابله وجنگیدن اندک است و رعایت موارد بهداشتی و راه ندادن کرونا به داخل منازل و گذاشتن آن در پشت دروازه ها تنها راه کم هزینه و دست یافتنی مقابله با کروناست . مقطعی مهم از تاریخ ورق خورده است ، شبیه به دورانی است که دشمنان آشکارا به شهرهای ایران حمله می کردند،می کشتند، می بردند و غارت می کردند.
 
شهرستان لاهیجان از گذشته های دور قطب درمانی شرق گیلان محسوب می شد ، هم اکنون نیز بیماران تنفسی و مشکوک به مبتلا به ویروس کرونا شهرستان لاهیجان و برخی شهرهای همجوار در بیمارستان پیروز این شهرستان بستری می شوند که روزانه اطلاعات غیر موثق درباره شمار کشته شده ها از این بیمارستان دربین مردم جریان می یابد و بر نگرانی ها و وحشت مردم دامن می زند.
 
تا عصر روز سه شنبه اطلاعات مردمی و غیر رسمی حاکی از مرگ ۲۰تا ۲۵نفر براثر ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان پیروز است اما منابع رسمی شهرستانی هیچگونه اطلاعاتی از تعداد کشته شدگان در اختیار خبرنگار ایرنا قرار نمی دهند و می گویند ازسوی مقامات بالادست ممنوع المصاحبه هستند، مردم نیز به اطلاعات ارایه شده مقامات اطمینان ندارند و همه جا صحبت از این است که اوضاع خیلی وخیم تر از آن است که تصور می شود.
 
برخی اطلاعات تایید نشده حاکی از آن است که روزانه دو تا سه نفر در بیمارستان پیروز لاهیجان جان می سپارند و در چهارشنبه هفته گذشته که مسئولان این شهرستان مجاز به ارایه آمار بودند تعداد تلفات تنفسی و کرونا در بیمارستان پیروز لاهیجان را هفت نفر ذکر کردند ولی از آن تاریخ آمار رسمی ارایه نمی شود.
 
یک مقام مطلع که نخواست نامش فاش شود آمار فوت شدگان در بیمارستان های لاهیجان را خیلی بالا دانست ولی از جزئیات آن خودداری کرد.
 
اولین کسانی که مرگ آنها بر سرزبان ها افتاد پزشکی بنام کوچکی نیا اهل لاهیجان و ساکن آستانه اشرفیه و یک پزشک زن در بیمارستان رودسر بود که قبل از روز انتخابات و مطرح شدن اپیدمی کرونا مرگ آنها اتفاق افتاد و هنوز درهاله ای از ابهام قرار دارد ، مرگ این چند نفرهشداری بود به مردم که هوشیار باشند زیرا دشمن در کمین است .
 
همچنین در روز سه شنبه یک منبع رسمی در شهرستان لاهیجان که نخواست نامش فاش شود آمار بیماران بستری مشکوک به کرونا و یا تنفسی در بیمارستان پیروزلاهیجان را ۷۹نفر ذکر کرد و یاد آورشد که ۱۰ بیمار تنفسی این بیمارستان بدحال هستند که حال شش نفر آنها خیلی وخیم است. همچنین منابع محلی می گویند روز سه شنبه سه نفر در بیمارستان پیروز لاهیجان جان سپردند که مقامات رسمی بیمارستان و مسئولان بهداشت شهرستان حاضر به ارایه آمار رسمی در این باره نمی شوند.
 
نام عزیزان زیادی به عنوان قربانیان کرونا در لاهیجان شنیده می شود که در راس آن نرجس خانعلی زاده پرستار جوان لاهیجانی است که پس از مرگش نتیجه ابتلایش به ویروس کرونا تائید شد.
 
لاهیجان چشم به راه توجه کافی مسئولان برای مدیریت بحران کرونا است.
 
شهر چای و ابریشم ، شهر بناهای تاریخی زیبا ، شهر محبوب گردشگران اما امید خود را از دست نمی دهد. لاهیجان به همت مردمانش تا بهارهایی دیگر سبز می ماند.
(دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸) ۰۸:۴۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها