شنبه / ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۲:۳۱
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۲۳۳۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

حیوانات قابلیت انتقال ویروس کرونا را دارند

مدیرکل دفتر قرنطیه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی کشور گفت: طبق گزارش‌ها در دنیا، منشا اصلی ویروس کرونا از طریق حیوانات همچون خفاش، مار و مورچه خوار به انسان انتقال یافته و حیوانات اکنون می‌توانند مانند سطوح این ویروس را انتشار دهند.

«سید بهمن نقیبی» افزود: ویروس کرونا همانند ویروس‌های مرس و سارس منشا اصلی آن از حیوان به انسان است اما در این مرحله ویروس جهش یافته از انسان به انسان انتقال پیدا می‌کند. 

مدیرکل دفتر قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه شواهد نشان می‌دهد که این ویروس از انسان به حیوان منتقل نمی‌شود، تصریح کرد: اکنون حیوانات خیابانی و خانگی مانند سطوحی عمل می‌کنند که می‌توانند در صورت مجاورت با فرد مبتلا و نشستن ویروس روی بدنشان آن را به صورت مکانیکی در فضای باز انتقال دهند.
به گفته وی، البته شواهد فعلی نشان می‌دهد که حیوانات ویروس کرونا را از انسان دریافت نمی‌کنند.
نقیبی به مردم تاکید کرد: با توجه به انتشار سریع ویروس کرونا و بروز بیماری کووید – ۱۹ در بین انسان‌ها لازم است هموطنان از نزدیک شدن به حیوانات خیابانی و همچنین بردن حیوانات خانگی در فضای باز به طور جدی خودداری کنند.
 ویروس کرونا که رسما کووید– ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به حدود ۹۰ کشور جهان سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
 
(شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸) ۱۲:۳۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها