شنبه / ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۰:۱۸
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۹۲۳۲۸
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس تغذیه و سلامتی

ویروس کرونا؛ مصرف لبنیات برای پیشگیری از کرونا مفید است؟

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره تاثیر مصرف لبنیات بر پیشگیری از ویروس کرونا توضیحاتی داد.

کوروش صمدپور متخصص تغذیه و رژیم درمانی ، درباره تاثیر مصرف لبنیات بر پیشگیری از ویروس کرونا گفت: حذف لبنیات اعم از شیر و ماست از برنامه غذایی کاری بسیار نادرست است.
 
او افزود: مصرف لبنیات به صورت کم چرب باید طبق رژیم غذایی بوده و آن را هر روز یا مثل روز‌های گذشته مصرف کرد، اما خوردن زیاد یا کم آن‌ها در پیشگیری یا شیوع ویروس کرونا هیچ تاثیری نداشته بلکه این ویروس از راه‌های دیگری انتقال می‌یابند.
 
 
صمدپور در پایان گفت: بهتر است افراد برای خرید شیر و ماست پاستوریزه بودن آن را انتخاب کنند و به هیچ وجه از لبنیاتی تهیه نکنند.
 
وی با اینکه بیشتر کارشناسان در جهان اعتقاد دارند گمانه زنی درباره اوج شیوع ویروس کرونا خطای بسیاری برای جامعه بشری خواهد داشت، اما برخی پزشکان و متخصصان کامپیوتر با شبیه سازی و مقایسه وضعیت ویروس‌های مشابه قبلی، اوج شیوع این ویروس مرگبار را پیش بینی کرده‌ و آن را به نمایش گذاشته اند.
 
بیشتر کارشناسان از دو هفته پیش با همه گیر شدن ویروس خطرناک و کشنده کرونا پیش بینی درباره این ویروس را با توجه به ماهیت و سرعت شیوع آن آغاز کرده‌اند.
 
نشریه نیچر روز ۱۸ فوریه در گزارشی نوشت: «از امروز به بعد صد‌ها میلیون نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا خواهند شد».
 
بیشتر بخوانید: کرونا در ایران؛ مصرف الکل برای درمان کرونا، باوری غلط که جان شما را به خطر می‌اندازد
 
این نشریه این طور پیش بینی کرده است که شاید نقطه شیوع ویروس کرونا حداقل چندین ماه بعد باشد و در این مدت میلیون‌ها نفر را درگیر کند.
 
بر اساس گزارش نیچر، اگرچه پیش بینی آینده می‌تواند روشنگر راه باشد، اما محققات هشدار داده‌اند که آزمایش پیش‌بینی‌ها کار بسیار سختی است و داده‌هایی هم که مورد استفاده قرار می‌گیرد کافی نیست.
 
بریان لابوس پژوهشگر بیماری‌های واگیردار در دانشگاه نوادا گفته است: «اگر هر هفته پیش بینی را بررسی کنیم و هر هفته یا هر دو هفته یک بار بگوییم شیوع بیماری در این هفته است شاید یک زمان درست را تشخیص دهیم، غیر از این تشخیص زمان درست کار دشواری است».
(شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸) ۱۰:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها