پنج شنبه / ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ / ۰۸:۲۵
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۲۲۹۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

محدودیت صادرات کالا کشاورزی به برخی کشورها

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت: در حال حاضر برخی کشور‌ها همچون کویت و امارات ورود کالای ایرانی به کشور را ممنوع اعلام کردند.

رضا نورانی رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی درباره آخرین وضعیت صادرات محصولات کشاورزی در پی شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، برخی کشور‌ها محدودیت‌هایی از قبل ورود محصول ایرانی به کشورشان ایجاد کردند، به عنوان مثال کویت تا اطلاع ثانوی ورود مسافر و هواپیمای ایرانی به کشورش را ممنوع اعلام کرده است.
وی با اشاره به اینکه کشور‌های امارات و کویت ورود لنج‌های قدیمی ایرانی را به کشورشان ممنوع اعلام کردند، افزود: اگرچه در خصوص کشتی بحث جدی با ما نداشتند، اما خبر‌های جدیدی از محدودیت و احتمال مرجوع شدن کالای ایرانی است.
نورانی ادامه داد: چند روزی است که برخی کشور‌های سی آی اس اجازه عبور کالای ایرانی از مرز را ندادند و همچنان کالا در مرز مانده است که امیدواریم محدودیت برای کالا ما ایجاد نکنند.
رئیس اتحادیه محصولات کشاورزی با تاکید بر رعایت سیاست‌های بهداشتی گفت: در حال حاضر تبلیغات در کانال‌های مجازی بیش از واقعیت است و برای کشوری که در ابتدای راه این ویروس وارداتی از چین بوده، باید عملکرد بهتری داشته باشد و همواره بهانه دست کانال‌های داخلی و خارجی ندهد. 
 مصرف میوه و سبزی بدن را در برابر ویروس کرونا مقاوم‌ می‌کند
به گفته وی، اگر سیستم دفاعی در ارتباط با این ویروس را تقویت کنیم، مشکلات امروز اتفاق نمی‌افتد.
نورانی با اشاره به اینکه ویروس کرونا وارداتی است، بیان کرد: اگر مسئولان ذی ربط پرواز‌های چینی را‌ممنوع می‌کردند یا طی فراخوانی در قرنطینه می‌گذاشتند، اتفاقات امروز رخ نمی‌داد.
رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی در پایان با اشاره به اینکه مشکلی در خصوص میوه و تره بار وجود ندارد، تصریح کرد: براین اساس بدن‌ها را باید با مصرف میوه و سبزی که منبع ویتامین است، مقاوم کنیم تا در برابر ویروس ایمن شود.
 
(پنج شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۸) ۰۸:۲۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها