چهارشنبه / ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ / ۰۹:۴۹
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۲۲۷۵
گزارشگر : ۳۵۱۶
مهر
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

افزایش نظارت های بهداشتی بر کشتارگاهها و دامداری های استان همدان

مدیرکل دامپزشکی استان همدان بابیان اینکه ویروس کرونا هیچ ارتباطی به گوشت و لبنیات ندارد، گفت: با این وجود نظارت های بهداشتی بر کشتارگاه ها و دامداری های استان همدان افزایش یافته است.

محمود رضا رسولی  پیرامون تدابیر پیشگیری از کرونا ویروس در مجموعه تحت مدیریت خود گفت: ویروس کرونا هیچ ارتباطی به گوشت و لبنیات ندارد و به هیچ عنوان سبب آلودگی گوشت، مرغ و لبنیات نمی شود.
مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه در فضای مجازی و منابع غیر رسمی مطالبی مبنی بر تأثیر کرونا ویروس بر آلودگی گوشت و مرغ منتشر شده که این موضوع به هیچ عنوان مورد تأیید نیست، عنوان کرد: ویروس کرونا از انسان به حیوان منتقل نمی شود.
وی با تاکید بر اینکه از روزی که موارد مشکوک به کرونا در کشور دیده شد نظارت های بهداشتی در کشتارگاه ها و دامداری های استان همدان دو چندان شده است، اظهار داشت: این سخت گیری برای جلوگیری از ابتلای کارکنان به کرونا و حفاظت فردی کارکنان است.
مدیرکل دامپزشکی استان همدان تصریح کرد: در راستای کاهش شیوع و بروز کرونا به کمک بخش بهداشت اقداماتی نظیر ارائه نکات آموزشی و بهداشتی به کارکنان کشتارگاه ها، دامداری ها و لبنیاتی ها ارائه شده است.
رسولی با بیان اینکه مردم از این جهت که مراقب سلامت گوشت و لبنیات مصرفی مردم هستیم خیالشان راحت باشد، عنوان کرد: نیروهای دامپزشکی استان همدان به صورت روزانه در حال رصد و بازرسی کشتارگاه ها، مراکز جمع آوری شیر و لبنیاتی های سنتی سطح شهر هستند و با متخلفان برخورد جدی می شود.
وی تاکید کرد: مردم به شایعات فضای مجازی بی توجه باشند و اخبار موثق را از منابع رسمی دریافت کنند.
(چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸) ۰۹:۴۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها