سه شنبه / ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۸:۲۸
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۲۲۶۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی: همه باید از امنیت غذایی کشور صیانت کنیم

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی بر ضرورت تلاش همگانی برای صیانت از امنیت غذایی کشور تأکید کرد.

عباس کشاورز در نشست مدیران ارشد این وزارت و رؤسای سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها که امروز به صورت ویدئو کنفرانس در محل سالن نعمتی جم وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: همه باید تلاش کنیم از امنیت غذایی کشور صیانت کنیم و هیچ مانعی نباید در مسیر تولید قرار گیرد.
کشاورز با اشاره به اینکه خوشبختانه در سال جاری با برنامه‌ریزی و تدارکی که دیده شده بود، مشکل جدی در تأمین نهاده‌های کشاورزی نظیر بذر، کود و آفت‌کش‌ها نداشتیم، یادآور شد: این پیش‌بینی‌ها برای سال آینده نیز انجام شده است.
وی گفت: برای توسعه بخش کشاورزی نیاز است تعامل و ارتباط معاونت‌ها و سازمان‌ها و بخش خصوصی تقویت شود و هیچ تصمیم و سیاستی بدون کسب نظر و مشاوره با تشکل ها انجام نشود.
کشاورز با اشاره به اینکه در آستانه هفته منابع طبیعی قرار داریم، تصریح کرد: باید جشن درختکاری را پاس بداریم و بر اساس دستورالعمل‌های مقابله با بیماری کرونا، مراسم درختکاری را برگزار کنیم.
وی ادامه داد: باید پیش‌بینی‌های لازم را برای تامین کالاهای اساسی نظیر گوشت مرغ، گوشت قرمز و مرکبات در ایام نوروز داشته باشیم و بازار را رصد کنیم تا کمبودها در بازار مشاهده نشود.
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: مبارزه با ملخ در استان های جنوبی کشور باید استمرار یابد و لازم است استان‌های درگیر موضوع را جدی بگیرند. کشاورز بر حضور بیشتر محققان کشاورزی در عرصه تولیدات و حل مشکلات کشاورزان تأکید کرد.
 
(سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸) ۱۸:۲۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها