یکشنبه / ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۴:۲۰
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۲۱۹۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایلنا
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

صیادان هندی مجوز قانونی کار دارند/ کرونا دلیل درخواست صیادان هندی برای خروج از ایران

مدیرکل امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران گفت: 250 تا 300 صیاد هندی که متخصص صید لانگ لانگ هستند، در سه منطقه کیش، چارک و شیرویه در استخدام لنج‌داران ایرانی هستند تا ضمن صیادی، تخصص خود را به نیروهای ایرانی آموزش دهند.

مختار آخوندی  با شیوع بیماری کرونا بسیاری از متخصصان و کارگران غیرایرانی خواستار خروج از کشورمان شده‌اند، اظهار کرد: در بخش صید و صیادی نیز کارگران و متخصصان خارجی زیادی وجود دارند که در پی شیوع ویروس کرونا در کشور ما از سفارت خود درخواست بازگشت به کشورشان را دارند.
وی ادامه داد: در حال حاضر 250 تا 300 صیاد هندی که متخصص صید لانگ لانگ هستند، در سه منطقه کیش، چارک و شیرویه حضور دارند که در روزهای اخیر از سفارت خود درخواست بازگشت به کشور خود را دارند.
مدیرکل امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران با تاکید بر اینکه این صیادان هندی با هدف آموزش به صیادان بومی به استخدام لنج‌داران درآمده‌اند، افزود: لنج‌داران، صیادان هندی را در گروه‌های سه تا چهار نفره به استخدام خود درآورده‌‌اند تا علاوه بر کمک به صید، آنچه که می‌دانند را به صیادان بومی ایرانی آموزش بدهند.
وی افزود: براساس قرارداد موجود، کارگران متخصص هندی باید در عرض سه تا چهار سال روش لانگ لانگ را به کارگران بومی آموزش داده و سپس به کشور خود بازگردند.
آخوندی یادآور شد: روش لانگ لانگ روشی است که صید توسط قلاب انجام شده و کمترین آسیب را به ذخایر دریایی وارد می‌کند و مورد تایید سازمان‌های مختلف حامی محیط زیست است.
وی با تاکید بر اینکه از نظر ما هیچ مشکلی برای بازگشت آنها به کشورشان در شرایط کنونی نیست، اظهار کرد: آنچه که رسانه‌های خارجی درمورد لغو پرواز آنها مطرح می‌کنند، درست نیست و علت عدم بازگشت آنها به کشورشان درخواست برای پرواز اختصاصی از سفارتخانه‌شان است.
مدیرکل امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران گفت: صیادان هندی با مجوز قانونی کار در کشور ما فعال هستند و هر زمانی که خود بخواهند می‌توانند کشور ما را به مقصد کشور خود ترک کنند.
نشریه "تایمز او ایندیا" روز جمعه نوشت: این ماهیگیران هندی از دولت هند درخواست کرده‌اند تا برای خارج کردن آنها از ایران اقدام کنند.
 
(یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸) ۱۴:۲۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها