یکشنبه / ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۱:۲۳
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۹۲۱۸۶
گزارشگر : ۳۵۱۶
مهر
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

مرزهای عراق به روی صادرکنندگان تخم مرغ باز شد

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با اشاره به کاهش ٦ درصدی قیمت تخم مرغ، از آغاز صادرات این کالا به عراق خبر داد.

ناصر نبی پور  از کاهش حدود ٦ درصدی قیمت تخم مرغ در بازار طی یکماه اخیر خبر داد و گفت: میانگین قیمت هرکیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری بین ٧٧٠٠ تا ٧٨٠٠ تومان است.
 
وی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا در کشور منجر به مختل شدن صادرات این کالا به عراق شده بود، افزود: طی ٣ الی ٤ روز اخیر، عراق مرزهای خود را برای صادرکنندگان تخم مرغ باز کرده و صادرات این محصول از سر گرفته شده است.
 
این مقام مسئول ادامه داد: صادرات به افغانستان نیز به شکل محدود ادامه دارد.
 
نبی پور با بیان اینکه مشکلی در بازار تخم مرغ در آستانه شب عید نخواهیم داشت، افزود: قیمت این کالا در حدود نرخ مصوب (٧٧٤٠ تومان) باقی خواهد ماند.
 
وی میزان صادرات تخم مرغ را از ابتدای سال تاکنون حدود ٣٥ هزارتن اعلام کرد.
 
نبی پور با اشاره به نابسامانی در بازار نهاده‌های دامی افزود: قیمت ذرت به دلیل کمبود عرضه افزایش زیادی داشته و در حالی که نرخ مصوب آن ١٣٥٠ تومان است در بازار به قیمت هرکیلوگرم ٢١٠٠ تومان عرضه می‌شود.
 
وی اضافه کرد: مشکل دیگر تولیدکنندگان در بخش کشتار مرغ‌های پیر (با سن بالای ٩٠ هفته) است که کشتارگاه در این زمینه با ما همکاری نمی‌کنند چون قیمت مرغ گوشتی پایین است و آنها تمایل ندارند مرغ چربی دار کشتار کنند.
 
نبی پور ادامه داد: براساس اعلام سازمان دامپزشکی کشور کشتارگاه‌هایی که مرغ‌های پیر را کشتار می‌کنند باید دستگاه تبدیل ضایعات داشته باشند و کشتارگاه‌هایی که در کشور این دستگاه را دارند تعدادشان محدود است.
(یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸) ۱۱:۲۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها