یکشنبه / ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۰:۲۸
سرویس : صنایع و خدمات چاپ و بسته بندی
کد خبر : ۹۲۱۸۱
گزارشگر : ۳۵۱۴
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس صنایع و خدمات چاپ و بسته بندی
یک تولید کننده مواد پلاستیکی

مواد اولیه تولید کنندگان پلاستیک کشور عادلانه توزیع نمی شود

بسته لطفا تولید در‌ادامه بررسی مشکلات تولید به یک تولید کننده در, مشهد برخورده است که مورد بی توجهی سازمان بورس قرار گرفته است

طی تماس‌های مکرر یکی از تولیدکنندگان در خصوص ندادن تسهیلات برای خرید مواد اولیه درجهت تولید کالا گزارشی را تهیه کردیم.
 
یکی از تولید کنندگان پلاستیک شکایتی را در خصوص بی توجهی سازمان بورس درخصوص اعطای تسهیلات برای خرید مواد پتروشیمی در جهت ساخت پلاستیک مطرح کرد: حدود ۱۸ سال است که کارخانه تولید پلاستیک دارم که در چندسال اخیر مورد بی توجهی سازمان بورس واقع شده است.
 
این تولیدکننده بیان کرد: ما برای تولیدپلاستیک باید مواد اولیه را از پتروشیمی‌ها دریافت کنیم که این شرکت‌های بزرگ پیتروشیمی مواد را تحت اختیار بازار‌های بورس قرار میدهند تا کارخانجات مواد مورد نیاز تولیدیشان را از انجا تهیه کنند.
 
او  افزود: حدود چهار ماه است که سازمان بورس به ما گفته است باید برای تهیه‌ی مواد اولیه به سامانه بهینه یاب مراجعه کنید.
 
این تولیدکننده در ادامه تصریح کرد: سامانه‌ی بهینه یاب به نحوی است که براساس میزان تولید مواد اولیه‌ی را دراختیار تولیدکننده می‌گذارد ، رشد ارز در پارسال سبب افزایش قیمت مواد اولیه شده است.
 
همین امر سبب آن شد که اگر ما در اوایل سال مواد اولیه را هشت هزار تومان تهیه می‌کردیم آخر سال ان را باقیمت دوازده هزارتومان تهیه کردیم
این تولید کننده در ادامه بیان کرد: باوجود کاهش نرخ ارز درسال ۹۸، اما در حال حاضر ما مواد اولیه را باقیمت دوازده هزار تومان تهیه می‌کنیم.
 
او افزود: بازار بورس با توجه به وضیعت اقتصادی موجود که دربازار خرید مواد اولیه موجود است به جای حمایت از همه‌ی تولیدکنندگان در جهت افزایش تولید کشور فقط از یک عده‌ی محدود حمایت میکند وبه آن‌ها تسهیلات می‌دهند.
 
این تولید کننده در ادامه اظهار کرد: باتوجه به شرایط اقتصادی موجود اوضاع کارخانه ام نامساعد است به علت انکه قادر به خرید مواد اولیه برای تولید پلاستیک نیستم، ولی به خاطر قرار دادی که با شرکت‌های مختلف بسته ام همچنان مجبور به تولید هستم، ولی همین امر سبب ضرر دهی من شده است.
 
وی گفت: سایتی وجود دارد که دلالان دران شروع به قیمت گذاری ازخود می‌کنند که همین امر سبب نوسانات شدید بازار مواد اولیه شده است.
 
این فرد تولید کننده در پایان خواستار این شد تا سازمان بورس به مشکلات تولیدکنندگان در جهت خرید مواد اولیه رسیدگی کند.
(یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸) ۱۰:۲۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها