جمعه / ۹ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۶:۴۵
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۲۱۲۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

اعزام اردک های چینی به پاکستان برای مقابله با ملخ ها

تعدادی زیادی اردک چینی قرار است برای مقابله با گروه های بزرگ ملخ که محصولات کشاورزی را نابود می کنند و امنیت غذایی را به مخاطره می اندازند به پاکستان اعزام شوند.

تعداد زیادی اردک چینی قرار است برای مقابله با گروه های بزرگ ملخ که محصولات کشاورزی را نابود می کنند و امنیت غذایی را به مخاطره می اندازند به پاکستان اعزام شوند.
به گفته لو لیژی محقق ارشد آکادمی علوم کشاورزی ژجیانگ که به صورت مشترک با یکی از دانشگاه های پاکستان مسئول این پروژه است، حداقل 100 هزار اردک قرار است در نیمه نخست امسال برای مقابله با گسترش ملخ های صحرایی به پاکستان فرستاده شوند. این اردک ها «سلاح هایی بیولوژیک: هستند و می توانند قوی تر از آفت کش ها عمل کنند.
لو با اشاره به نتایج آزمایشات صورت گرفته روی توانایی های جستجو و شکار اردک ها افزود، هر یک از این اردک ها قادر به خوردن روزانه 22 ملخ است.
دسته های بزرگ ملخ های بیابانی در حال گسترش در کشورهای شرق آفریقا و جنوب آسیاست و تاکنون ده ها هکتار از مزارع کشاورزی را نابود کرده اند. آفت طاعون، در کنار بارش های غیرفصلی و کشت دانه های کم کیفیت به محصولات کشاورزی در مناطق مختلف پاکستان لطمه زده و اقتصاد شکننده این کشور را با مشکلات بیشتری مواجه ساخته است.
چین که دارای مرز زمینی مشترک با هند و پاکستان است ناگزیر به کمک به کشورهای همسایه برای مقابله با آفت ملخ های صحرایی است. اما در عین حال چین دارای مرزی طبیعی یعنی کوه های هیمالایا است که این کشور را از شبه قاره هند و فلات تبت جدا می کند.
این هفته گروهی از کارشناسان کشاورزی چینی برای کمک به کنترل شیوع ملخ ها به پاکستان سفر کردند. پاکستان همچنین در اقدامی دیگر از شهروندانش خواسته تا از ملخ ها برای مصرف خوراکی استفاده کنند.
 
(جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۸) ۱۶:۴۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها