جمعه / ۹ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۶:۳۸
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۹۲۱۲۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
تسنیم
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

کالاهای اساسی در شرایط کیفی نگهداری می‌شود

گندم و سایر کالاهای اساسی شرکت بازرگانی دولتی ایران در شرایط مطلوب و براساس دستورالعمل" تعیین حداقل شرایط و ضوابط کنترل کیفیت کالاها" که توسط مرکز پژوهشهای غلات تدوین شده، نگهداری می شود.

 
دستورالعمل "ضوابط و شرایط کیفی در ذخیره‌سازی و نگهداری خوب کالا" برای شرکت بازرگانی دولتی ایران و ادارات کل غله و خدمات بازرگانی استان‌ها است.
براساس این دستورالعمل، انبارهای نگهداری، برحسب نوع کالا باید دارای یژگی‌هایی شامل: سقف و دیوارهای غیر قابل نفوذ در مقابل رطوبت، حرارت و آفات انباری باشد و کف انبار از سطح زمین بالاتر و شیب تمام قسمت انبار طوری باشد که از تجمع آب جلوگیری شود و انبار خشک و مجهز به در و پنجره، هواکش و تهویه باشد.
در این دستورالعمل بر چیدمان درست کالاها، قرار گرفتن محموله‌ها برروی پالت، جریان آزاد هوا در بین این کالاها، جلوگیری از ریزش محموله‌ها، سهولت در نظافت و ضدعفونی انبار و چینش مناسب تأکید شده است.
این دستورالعمل رعایت استانداردهای 3989، نگهداری غلات (آیین کار)- استاندارد 2493 آیین کار ضد عفونی غلات - استاندارد 9374 انبارش غلات و حبوبات (کنترل حمله آفات) - دستورالعمل گردش کار و نگهداری و مصرف سموم تدخینی و دستورالعمل‌های مرکز پژوهشهای غلات برای نگهداری کالا را مهمترین راه برای برقراری کیفیت می‌داند.
 
(جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۸) ۱۶:۳۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها