جمعه / ۹ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۶:۲۴
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۹۲۱۱۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایسنا
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

کرونا آجیل را گران نخواهد کرد/ آجیل شب عید تامین است

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار اعلام کرد با وجود اینکه کرونا باعث شده مردم امسال زودتر و بیشتر آجیل و خشکبار خریداری کنند، اما این امر تاثیری در قیمت آجیل و خشکبار نخواهد گذاشت.

مصطفی احمدی اظهار کرد: برخی افراد اعلام کرده بودند که مردم باید برای تقویت بدن در برابر کرونا بیشتر از مواد غذایی دارای طبع گرم استفاده کنند که آجیل و خشکبار نیز از این قضیه مستثنی نیست.
وی با بیان اینکه خرید آجیل و خشکبار مردم در این چند روز بهتر شده است، گفت: هر سال در اسفندماه برای شب عید فروش آجیل و خشکبار داشتیم اما امسال به دلیل شیوع این بیماری نسبت به سال گذشته آجیل بیشتر خریداری می‌شود و تقاضای بیشتر نیز برای نوع خام آن است. از طرفی با رصدهای انجام شده متوجه شدیم پسته خام، بادام خام و تخمه‌جات مختلف نیز در میان باقی اقلام دیگر آجیل تقاضای بیشتری پیدا کرده است.
رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار اضافه کرد: در حقیقت باید گفت خرید شب عید مردم در آجیل و خشکبار زودتر شروع شده است و از طرفی وقتی اعلام شد که نمایشگاه‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا دیگر برگزار نمی‌شوند، مغازه‌های آجیل‌فروشی فروش بیشتری دارند.
وی با اعلام اینکه قیمت آجیل تا پایان سال ثابت خواهد ماند و افزایش تقاضا تغییری در قیمتها نخواهد داشت، گفت: به دلیل این که در طول سال آجیل و خشکبار فروش چندانی ندارد و پیک فروش آنها مربوط به شب چله و شب عید است؛ بنابراین برای مغازه‌دار مقرون به‌صرفه نیست که با افزایش قیمت بازار فروش خود را از دست بدهد، زیرا به نقدینگی نیاز دارد و آجیل نیز قابلیت نگهداری تا سال بعد را ندارد.
به گفته وی، از اواخر اسفند یعنی یک هفته قبل از عید قیمت آجیل ارزان‌تر هم می‌شود.
احمدی با بیان اینکه کمبودی در تامین آجیل شب عید وجود ندارد، اظهار کرد: در ایام پیک خرید آجیل یعنی شب چله و شب عید تیم‌های نظارتی بازار را به دقت مورد بررسی قرار می‌دهند و همچنین با بازرسی اتاق اصناف، بازرسی وزارت صمت و سازمان تعزیرات حکومتی نیز همکاری‌های لازم را در این ایام داریم.
 
(جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۸) ۱۶:۲۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها