پنج شنبه / ۸ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۵:۵۳
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۹۲۱۰۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس شیرینی و شکلات

نرخ مصوب هر کیلو شکر ۴ هزار و ۵۰ تومان است

حقیقت گفت: عده‌ای با سو استفاده از حذف ارز دولتی در واردات شکر، هر کیلوی آن را با نرخ ۵ هزار و ۸۰۰ تومان در بازار عرضه می‌کند، در حالی که نرخ مصوب هر کیلو شکر ۴ هزار و ۵۰ تومان است.

حقیقت نایب رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی درباره آخرین وضعیت بازار اقلام‌اساسی اظهار کرد: با وجود آنکه شرکت بازرگانی دولتی اقدام به توزیع شکر می‌کند، اما همچنان نرخ این‌ محصول به سبب کافی نبودن یا شبکه نامناسب توزیع با نوساناتی در بازار رو به روست.
 
وی افزود: با توجه به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی واردات شکر و اختصاص ارز نیما به واردات، عده ای با سو استفاده از این موضوع هر کیلو شکر را با نرخ ۵ هزار و ۸۰۰ تومان در بازار عرضه می کند، در حالیکه نرخ مصوب هر کیلو شکر ۴ هزار و ۵۰ تومان است.
 
حقیقت از افزایش قیمت برنج در بازار خبر داد و گفت: با توجه به کاهش قدرت خرید خانوار قیمت هر کیلو برنج ایرانی در شمال یک هزار تا یک هزار و ۵۰۰ تومان در بازار افزایش یافته است.
 
این مقام مسئول قیمت هر کیلو برنج ایرانی در شمال را ۱۵ تا ۲۱ هزار تومان اعلام کرد و افزود: براین اساس هر کیلو برنج با احتساب ۳ درصد سود در عمده فروشی و ۱۲ درصد در خرده فروشی عرضه شود.
وی با اشاره به اینکه برنج خارجی به میزان کافی در بازار نیست، بیان کرد: اگرچه سیاست وزارت جهاد کشاورزی برآن است که امسال به اندازه کافی برنج وارد کشور شده، اما همچنان انبارها خالی از برنج است و به همین خاطر هر کیلو برنج خارجی با نرخ ۶ هزار و ۸۰۰ تا ۸ هزار و ۲۰۰ تومان در عمده فروشی ها عرضه می شود.
 تب تند قیمت حبوبات در بازار
نایب رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی از افزایش قیمت حبوبات در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو‌ عدس با نرخ ۶ هزار ‌و ۷۰۰ تا ۱۰ هزار و ۲۰۰ تومان، لوبیا قرمز ۱۰ هزار تا ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان، لپه ۱۷ هزار تومان و‌ لوبیا چیتی ۱۱ هزار تا ۱۴ هزار تومان در عمده فروشی ها عرضه می شود.
 
وی ادامه داد: بسیاری از فعالان بازار معتقدند که افزایش قیمت حبوبات منجر به ترغیب کشاورزان به کشت محصول می شود چرا که اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی و پایین بودن قیمت محصولات خارجی نسبت به داخلی موجب شده تا تولیدکنندگان تمایلی به کشت این محصول نداشته باشند.
 
نایب رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در پایان با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه اقلام اساسی شب عید وجود ندارد، تصریح کرد: با وجود ازدیاد تقاضا برای خرید تنها ممکن است نوساناتی در بازار رخ دهد.
 
(پنج شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۸) ۱۵:۵۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها