پنج شنبه / ۸ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۰:۵۱
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۹۲۰۸۹
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

گمرک اجازه واردات هیچ مقدار از ذرت های آلوده را به کشور نداده است

جمشید رسولیان درباره ورود 145 هزار تن ذرت آلوده به کشور گفت: هیچ مقدار از ذرت های آلوده وارد چرخه تولید در کشور نشدند و اساسا این امکان وجود ندارد زیرا گمرک تا زمانی که آزمایش های لازم انجام نشود، مبادرت به ترخیص چنین کالایی نمی‌کند.

جمشید رسولیان در آغاز با اشاره به محموله 145 هزار تنی ذرت آلوده که چند ماه پیش وارد کشور شد، گفت: بعد از نامه ای که از ریاست جمهوری دریافت کردیم و همچنین جلسات متعددی که در کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که ذرات های آلوده را به مقصد یکی از کشورهای درخواست ارسال کنیم که در نهایت محصول به کشور مصر مرجوع داده شد و با همان شرایطی که در دستور ریاست جمهور بود، بخشی از محموله به مصر بارگیری و تخلیه شده است و بخش دوم نیز در حال انجام بارگیری است.
 
وی درباره شناسایی آلودگی در ذرت ها اظهار کرد: معمولا «آلفا توکسین» سم مربوط به ذرت های دامی است و در بعضی از کالاهای اساسی که در کشتی و به صورت فله ای حمل می شوند، دچار این سم و آلودگی می شوند. میزان این آلودگی وقتی از یک حد و استاندارد که سازمان استاندارد تعیین می کند، بیشتر شود، اجازه ترخیص داده نمی شود و به همین دلیل این محموله نیز در بندر باقی ماند و در نهایت نیز مرجوع داده شد.
 
رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی کشور همچنین اشاره کرد: هیچ مقدار از ذرت های آلوده وارد چرخه تولید در کشور نشدند و اساسا این امکان وجود ندارد زیرا گمرک تا زمانی که آزمایش های لازم انجام نشود، مبادرت به ترخیص چنین کالایی نمی کند و زمانی یک کالا از گمرک ترخیص می شود که از مجاری ذیربط مانند استاندارد تائیدیه بگیرند.
 
وی همچنین بیان کرد: در صورتی که کالایی امکان فروش نداشته باشد، توسط سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی معدوم می شود و در هفته گذشته نیز در استان تهران، نزدیک به 400 تن کالاهای گوناگون را امحاء کردیم. بنابراین محموله هایی که قابلیت ترخیص و صادرات را ندارند امحاء می کنیم.
(پنج شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۸) ۱۰:۵۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها