پنج شنبه / ۸ اسفند ۱۳۹۸ / ۰۸:۲۵
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۲۰۷۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

زنجیره عرضه محصولات کشاورزی ایجاد می‌شود

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در راستای حمایت از کشاورزان و مصرف کنندگان، زنجیره عرضه محصولات از مزرعه تا غرف ایجاد می‌شود.

حسین شیرزاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به ظرفیت بالای شبکه و امکان عرضه بیشتر محصولات در غرف و برنامه‌ریزی و آینده محوری در شبکه، به زودی شاهد زنجیره توانمند عرضه محصولات از مزرعه تا غرف در راستای حمایت از کشاورزان و مصرف کنندگان و حذف واسطه‌ها خواهیم بود.
وی درباره میزان عرضه محصولات کشاورزی در غرف اظهار داشت: در برنامه پیشنهادی مصوب سال جاری، عرضه مقدار ۱۴۰ هزار و ۲۲۰ تن محصولات کشاورزی پیش بینی شده و حجم عملیات نه ماهه به مقدار ۱۱۱ هزار و ۶۱۱ تن صورت پذیرفته است که در این راستا، استان کرمان با مقدار عرضه ۱۹ هزار و ۹۷۳ تن بیشترین و استان مرکزی، با ۱۴۴ تن کمترین میزان عرضه را داشته است.
شیرزاد ادامه داد: استان‌های کرمان، زنجان، خراسان رضوی و بوشهر با عرضه بیش از ۱۰ هزار تن و در مجموع مقدار ۶۲ هزار و ۲۶۴ تن (۵۶ درصد) و مابقی استان‌ها به مقدار ۴۹ هزار و ۳۴۶ تن (۴۴ درصد)، عرضه محصولات کشاورزی در غرف را به خود اختصاص داده اند.
این مقام مسئول در خصوص برگزاری و شرکت در نمایشگاه‌ها نیز افزود: از تعداد ۱۷۲ نمایشگاه پیش بینی شده باحضور ۳۰ استان، تاکنون تعداد ۱۶۶ نمایشگاه ایجاد شده است.
به گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی، شرکت در نمایشگاه‌ها اثرات ملموسی در متحول ساختن بینش اقتصادی، تولیدی و شناسایی محصولات و برقراری ارتباطات با تولیدکنندگان و یا خریداران وهمچنین عرضه محصولات تولیدی استان‌ها دارد و از نظر اقتصادی حضور و شرکت تشکل‌ها در نمایشگاه‌ها باعث رونق بخشیدن به سطح فعالیت‌ها و سودآوری تشکل‌ها خواهد شد.
وی افزود: در زمینه بهره برداری از غرف دائمی نیز ۸ استان شامل قزوین با تعداد ۲۸ غرفه، گیلان ۱۰ غرفه، ایلام غرفه ۶، آذربایجان شرقی ۵ غرفه، کرمان ۵ غرفه، تهران ۴ غرفه، فارس ۴ غرفه و سمنان با ۲ غرفه فعالیت داشته اند.
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در پایان گفت: در خصوص ساماندهی غرف دائمی نیز تعداد ۲۰ استان دراین زمینه فعالیت داشته و ۱۷۸ غرفه دائم در سراسر کشور ساماندهی شده اند، ضمن اینکه استان‌های کردستان با ۵۲ غرفه، خوزستان ۲۱ غرفه، استان‌های سمنان، هرمزگان نیز هر کدام با ۱۷ غرفه و گیلان با ۱۲ غرفه، بیشترین ساماندهی غرف دائمی و ۱۵ استان کمتر از ده مورد ساماندهی غرف را داشته اند.
 
(پنج شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۸) ۰۸:۲۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها