چهارشنبه / ۷ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۴:۴۱
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۹۲۰۶۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایلنا
سرویس اقتصاد

جان هموطنان با ارزش‌تر از دلارهای صادراتی است

رئیس کنفدراسیون صادرات گفت: ما باید شرایطی به وجود آوریم که آنها به این نتیجه برسند که اوضاع تحت کنترل است و از گسترگی شیوع آن کاسته شده است این تنها راه حلی است که می توانیم مرزها را باز کنیم.

محمد لاهوتی در خصوص آخرین وضعیت صادرات با وجود بسته شدن اکثر مرزهای زمینی گفت: بسته شدن مرزها امری خارج از اختیار ما است و طرف مقابل به این نتیجه رسیده که برای سلامت شهروندانش باید ارتباطات خود را با ایران قطع کند. حالا ما باید شرایطی به وجود آوریم که آنها به این نتیجه برسند که اوضاع تحت کنترل است و از گستردگی شیوع آن کاسته شده است این تنها راه‌حلی است که می‌توانیم مرزها را باز کنیم.
وی ادامه داد: البته روز گذشته مرز افغانستان باز شد اما همچنان سایر مبادی مرزی ما بسته است ضمن آنکه مرزهای هوایی نیز فقط به امارات و قطر محدود شده که تعداد پروازهای آنها نیز انگشت شما است.
لاهوتی ادامه داد: به هر حال باید زودتر واکنشی نشان داد در صورت ادامه وضع موجود رقبای ما بازار را خواهند گرفت. اما الان هیچکدام از اینها مهم نیست بلکه سلامت مردم در اولویت قرار دارد و ارزش جان هموطنان ما بیشتر از بازارها و دلارهای صادراتی است.
وی افزود: بنابراین باید هرچه زودتر با همکاری سازمان بهداشت جهانی جلوی گسترش این ویروس را گرفت  که موضوع جهانی است و حتی کشوری مانند ایتالیا با آن بعد مسافتی از چین آلوده شده است. پس این یک معضل جهانی است و باید از سایر کشورها و سازمان‌های جهانی کمک گرفت. 
 
(چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۸) ۱۴:۴۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها