چهارشنبه / ۷ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۴:۳۷
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۹۲۰۶۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایلنا
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

هیچ گزارشی مبنی بر کمبود کالا از فروشگاه‌های زنجیره‌ای نرسیده است/ مردم نقدینگی خود را حبس نکنند

رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: جو به وجود آمده ناشی از انتشار ویروس کرونا و شایعه قرنطینه شدن تهران باعث شده که مردم برای چند هفته خود اقدام به خرید کنند به طوریکه کالاهای اساسی در صدر خرید مردم قرار دارند.

امیر خسرو فخریان در خصوص آخرین وضعیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: برای دومین بار در سال جاری شاهد هجوم مردن برای خرید و تامین مایحتاج روزانه خود هستیم به طوریکه در دو سه روز اخیر اوج فشارها برای روی اقلام کنسری‌، شوینده، بهداشتی‌، روغن و شکر بوده است.
فخریان ادامه داد: متاسفانه جو به وجود آمده ناشی از انتشار ویروس کرونا و شایعه قرنطینه شدن تهران باعث شده که مردم برای چند هفته خود اقدام به خرید کنند به طوریکه کالاهای اساسی در صدر خرید مردم قرار دارند و حتی دیده شده اقدام به خرید کالاهایی می‌کنند که تاریخ مصرف آنها کم است اما باز هم به طور انبوه خریداری می‌کنند متاسفانه ترس باعث شده که نتوانند خرید خود را مدیریت کنند.
وی در خصوص وضعیت انبارها گفت: با توجه به نزدیک بودن تعطیلات نوروز ما خود را برای یک همچین وضعیتی آماده کرده بودیم اما حالا این اتفاق چند هفته زودتر رخ داده برای همین جای نگرانی نیست و بلافاصله هر کالایی که به اتمام برسد شارژ خواهد شد و مردم نباید از این بابت نگرانی داشته باشند توصیه ما هم برای این است که مردم نقدینگی خود را حبس نکنند و گرنه به لحاظ موجودی جنس اعم از کالاهای اساسی و مواد شوینده و بهداشتی در بهترین وضعیت قرار داریم و تا حالا هیچ گزارشی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای سراسر کشور به ما نرسیده مبنی بر اینکه در یک کالا کمبود وجود دارد.
در ادامه حسین صبوری قائم مقام مدیر عامل با اشاره به ساختار فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: ساختار زنجیره تامین افروشگاه‌های زنجیره‌ای به گونه‌ای است که همواره حجم نسبتا بالایی کالا نسبت به تقاضای روزانه در انبارها و شعب فروشگاه‌ها موجود است به عبارت ساده‌تر کالا در شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای با حداقل  ۱۵ روز ماندگاری در فروشگاه و به اندازه حداقل ۱۰ روز در انبارها موجود است بنابراین با افزایش تقاضا در اندازه ی ۴۰ یا ۵۰ درصد و حتی ۱۰۰ درصد خللی در زنجیره تامین پیدا نمی‌شود.
وی افزود: در چند روز گذشته به علت نگرانی مردم از شیوع ویروس کرونا طبیعتا خرید مردم بالا رفته است و این افزایش خرید از چند ناحیه صورت گرفته  است. اول این‌که مصرف مواد بهداشتی افزایش پیدا کرده‌ است، دوم اینکه عدم استفاده مردم از رستوران‌ها یا کم شدن مسافرت‌ها موجب شده که مصارف خانگی هم افزایش پیدا کند ضمن آنکه نگرانی در برخی از مردم وجود دارد که بهتر است که کالاهای بیشتری خرید کنند زیرا  احتمال شیوع بیشتر ویروس کرونا را می‌دهند و بنابراین ترجیح می‌دهند خرید‌های چند هفته آینده را همین امروز انجام بدهند.
صبوری در عین حال اظهار داشت: اگر در برخی از شعب فروشگاه‌ها، مشتریان عزیز با شلف‌های خالی مواجه می‌شوند، این به علت کمبود کالا نیست بلکه این به علت آن است که به یکباره تقاضا در یک‌روز افزایش پیدا می‌کند و در یک فروشگاه تا زمانی که کالا از انبار ارسال شود و در شلف چیده بشود؛ طبیعتا چندساعتی ممکن است این شلف‌ها خالی باشد.
وی همچنین در مورد مصرف ماسک و یا ضدعفونی کننده‌‌ها نیز گفت: برای رفع این نقیصه تعداد نسبتا بالایی از تولید‌کنندگان به سرعت وارد عمل شدند که ظرف چندروز آتی محصولات جدیدی در این حوزه وارد بازار خواهد شد.
 
(چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۸) ۱۴:۳۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها