چهارشنبه / ۷ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۳:۵۸
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۲۰۵۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

وزارت جهاد کشاورزی حمایت از تولید داخل را در دستور کار قرار دهد

یک نماینده مجلس با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی باید حمایت از تولید را در دستور کار خود قرار دهد، گفت: این وزارتخانه باید گندم و نهاده‌های دامی را در اولویت‌های تولید داخل قرار دهد.

علی وقف‌چی، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی درباره اولویت‌های بخش کشاورزی در فرصت باقی‌مانده دولت گفت: به نظر می‌رسد که وزارت جهاد کشاورزی باید در زمان باقی‌مانده، برنامه‌های علمی ارائه دهد تا ادامه مسیر را طوری ریل‌گذاری کند که هر گروه دیگری که به وزارت جهاد کشاورزی خواهند آمد، بتوانند آن مسیر را ادامه دهند.
وقف‌چی با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی باید حمایت از تولید را در دستور کار خود قرار دهد، اضافه کرد: وزارت جهاد کشاورزی باید گندم و نهاده‌های دامی را در اولویت‌های تولید داخل در نظر بگیرد تا از این طریق بتوانیم از خروج ارز از کشور جلوگیری کنیم.
نماینده مردم زنجان با اشاره به اینکه اگر با نگاه علمی به بخش کشاورزی نگاه شود، تولید در بخش کشاورزی موفقیت‌آمیز خواهد بود، ادامه داد: اگر وزیر جدید جهاد کشاورزی در انتخاب مدیران و انتخاب مسیر، زوایای مختلف موضوعات و مجاری علمی را در پیش بگیرد، می‌تواند به رسالت خود در بخش کشاورزی عمل کند، زیرا رسالت ما در آن است که تا زمانی‌که مسئولیت داریم برای توسعه کشور، هر کاری در توان داریم انجام دهیم.
این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در ادامه با بیان اینکه رویکرد وزیر جهاد کشاورزی باید رو به جلو باشد، تصریح کرد: با توجه به آنکه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بارها فرموده‌اند که تمام تلاش بیگانگان آن است که ایران صاحب علم و تکنولوژی نشود، در این میان به طور قطع باید مسیر توسعه مبتنی بر علم را طی کنیم و به نظر می‌رسد که وزیر پیشنهادی دولت، این ویژگی‌ها را دارد.
وی همچنین با اشاره به ویژگی‌های وزیر آتی وزارت جهاد کشاورزی گفت: اگر وزیر جدید جهاد کشاورزی در انتخاب مدیران و انتخاب مسیر، زوایای مختلف موضوعات و مجاری علمی را در پیش بگیرد، می‌تواند به رسالت خود در بخش کشاورزی عمل کند. 
 
(چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۸) ۱۳:۵۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها