چهارشنبه / ۷ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۳:۴۵
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۹۲۰۵۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس فرآورده های لبنی

پیروزبخت: ۹۶ درصد کره وارداتی از نیوزیلند استاندارد است

رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: ۹۶ درصد کره حیوانی وارداتی از نیوزیلند مطابق شاخص‌های استاندارد ملی ایران است.

«نیره پیروزبخت» امروز (چهارشنبه)‌ در خاتمه نشست مشترک با سفیر نیوزیلند در تهران در جمع خبرنگاران افزود: عمده کره حیوانی کشور از نیوزیلند وارد و بقیه نیاز از دانمارک و سایر کشورهای اسکاندیناوی وارد می شود.
به گفته این مقام مسوول، پارسال ۵۰ هزار تن کره حیوانی از نیوزلند وارد شد که فقط چهار درصد آن از نظر شاخص اسید لوریک مطابق استانداردهای ایران نبود و به همین دلیل از ورود آنها به کشور جلوگیری شد.
وی توضیح داد: اسید لوریک یکی از اسیدهای چرب اشباع است که برای سلامت مردم به ویژه بیماران قلبی و عروقی ضرر دارد، استاندارد این اسید در ایران ۴.۵ درصد کل اسیدهای چرب اشباع و در نیوزیلند ۶ درصد است.
پیروزبخت خاطرنشان‌کرد:‌ از حدود دو سال و نیم پیش پژوهش مشترکی بین سازمان‌های استاندارد دو کشور آغاز شده و در جلسه امروز موارد به سفیر این کشور منتقل شد تا تبادل اطلاعات بین پژوهشگران دو کشور انجام و پس از آن گفت وگو و آزمایش‌های مشترک انجام شود تا به عدد مشترک دست یابیم.
وی یادآور شد:‌ در کشورمان از آنجایی که ارزیابی و مدیریت ریسک به‌صورت همه جانبه انجام نمی‌شود، ناگزیر از اعمال استانداردهای سختگیرانه تری برای حفظ سلامت مردم هستیم.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران اظهارداشت:‌ در سایر اقلام وارداتی از این کشور از جمله مواد لبنی، ماده اولیه پنیر، ماده اولیه شیر خشک و دام زنده مشکلی در زمینه استاندارد وجود ندارد.
در این جلسه «همیش مک‌مستر» سفیر نیوزیلند در تهران نیز بر همکاری‌های بیشتر بین دو طرف و تبادل تحقیقات تا دستیابی به نتیجه لازم تاکید کرد.
 
(چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۸) ۱۳:۴۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها