سه شنبه / ۶ اسفند ۱۳۹۸ / ۲۳:۲۵
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۹۲۰۴۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
فارس
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

اظهار بی اطلاعی درباره ارتباط اختلال در سامانه فاوا با افزایش قیمت گوشت

مدیر کل قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی کشور با تاکید بر اینکه سامانه فاوا که رابط سازمان‌ها و نهادها برای صدور مجوز، حمل بهداشتی دام است از صبح امروز دچار اختلال شده است، در این باره که آیا این اختلال می‌تواند باعث بالا رفتن قیمت گوشت شود اظهار بی‌اطلاعی کرد.

امروز قیمت گوشت گوسفندی و گوساله در بازار تهران از 10 هزار تا 30 هزار تومان افزایش یافته است. در گفت‌وگویی که با رئیس اتحادیه گوسفندی انجام دادیم، پنج دلیل برای افزایش قیمت عنوان کرد که یکی از آنها اعمال قرنطینه از سوی سازمان دامپزشکی کشور به خاطر ویروس کرونا و محدود شدن عرضه به تهران و شهرستان‌ها را عنوان کرد. در این زمینه با سیدبهمن نقیبی مدیرکل دفتر قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی کشور گفت‌وگو کردیم. 
وی در پاسخ به اینکه آیا قرنطینه سازمان دامپزشکی مشکلی در عرضه دام ایجاد کرده است، گفت: امروز از صبح ارتباط سامانه فاوا (فناوری اطلاعات و ارتباطات) با اداره پست قطع شده است و اشکالاتی را برای صدور مجوزهای ما ایجاد کرده است. 
وی توضیح داد:‌ سامانه فاوا نقطه اتصال قرنطینه، سازمان دامپزشکی، وزارت جهاد، وزارت صمت، راهداری و کلاً بخش‌هایی را که لازم است درباره صدور مجوز حمل و نقل در داخل کشور و صادرات نقش داشته باشند، است. به طورکلی در تمام کشور برای حمل بهداشتی،‌دام و گوشت، این سامانه بخش‌های دیگر را مرتبط می‌کند. 
به گفته مدیرکل قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی کشور این اختلال از 10 صبح امروز به وجود آمده و تاکنون برطرف نشده است، اما قول داده‌اند امروز این مشکل برطرف شود. 
وی در پاسخ به این سؤال که آیا این اختلال باعث بالا رفتن قیمت گوشت شده است، گفت: من هیچ اطلاعی از قیمت ندارم و نمی‌توانم اظهارنظر بکنم، اما این مشکل از 10 صبح امروز بوده و بعید می‌دانم که تأثیری در قیمت گوشت بازار داشته باشد. 
این مسؤول همچنین تأکید کرد که ویروس کرونا هیچ تأثیری روی دام ندارد و آنها را مبتلا نمی‌کند.
 
(سه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۸) ۲۳:۲۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها