یکشنبه / ۴ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۰:۰۰
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۱۹۶۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

هشدار هجوم مجددملخ صحرایی به مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: هجوم مجدد ملخ صحرایی به این استان تهدیدی جدی محسوب می‌شود که در این زمینه تمامی تیم‌های جهاد کشاورزی آماده مقابله با حمله احتمالی هستند.

امان الله طوقی اظهار داشت: در پی هشدارهای سازمان خوار و بار جهانی فائو و کارشناسان سازمان حفظ نباتات کشور مبنی بر هجوم قریب‌الوقوع ملخ صحرایی مهاجر به استان‌های جنوبی کشور و ریزش این آفت در استان‌های هرمزگان، بوشهر، فارس و خوزستان در استان طی اطلاعیه‌ای از مدیران جهادکشاورزی شهرستان‌های جنوبی خواسته شده با آماده باش کامل و دیده‌بانی‌های مستمر با تشکیل ستاد بحران شهرستان نسبت به تهیه سم و سمپاشی اقدام کنند.
وی افزود: مهمترین بخش عملیات مبارزه دیده‌بانی و رصد آفت بوده که به محض تجمع آفت در منطقه‌ای عملیات مبارزه با کمک کشاورزان و بهره‌برداران انجام خواهد شد.
سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان از کشاورزان خواست به محض مشاهده دستجات ملخ به نزدیکترین مرکز جهاد کشاورزی اطلاع دهند
وی ادامه داد: این سازمان پارسال هنگام هجوم ملخ صحرایی به استان با بسیج تمام امکانات، مبارزه با این آفت را در سطح ۲۱۱ هزار و ۵۳۵ هکتار از مراتع منطقه انجام داد و مانع آسیب‌رسانی به بخش کشاورزی شد.
ملخ‌های صحرایی تمام گیاهان زراعی، باغی و حتی علف‌های هرز را می‌خورند، این نوع ملخ قدرت پرواز بسیار زیادی دارد و در یک شبانه روز می‌تواند تا ۱۵۰ کیلومتر پرواز کند.
ملخ صحرایی از کشوری به کشور دیگر و از استانی به استان دیگر می‌تواند مهاجرت کند.
این نوع از ملخ‌ها در مسیر عبور خود با تغذیه از سبزینه‌های مختلف ازجمله جنگل‌ها، باغ‌های میوه، علوفه، غلات، صیفی و مراتع را از بین می‌برند و با توجه به قدرت تخریبی بالایی که دارند باعث قحطی در منطقه نیز می‌شوند.
 
(یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۸) ۱۰:۰۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها