شنبه / ۳ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۶:۱۴
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۹۱۹۴۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس سرویس عمومی

اقدام برای بهبود صنعت غذایی کشور با روش‌های زیستی

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری از اقدام این ستاد برای بهبود صنعت غذایی با روش‌های زیستی خبر داد و گفت: این کار با کمک خود کارخانجات تولید محصولات غذایی اجرایی می‌شود.

مصطفی قانعی با اشاره به این‌که صنعت غذایی کشور یکی از صنایع حیاتی، حساس و مهم در کشور است، اظهار کرد: بهبود کیفیت این صنعت به معنای ارتقای امنیت روانی و جسمی مردم است؛ به همین دلیل به دنبال ارتقای این صنعت با روش‌های زیستی هستیم.
وی افزود: "توده‌های زیستی" مانند پروبیوتیک‌ها و مخمرها و "آنزیم‌ها" دو بخش کاربردی در صنعت غذا محسوب می‌شوند. به همین دلیل ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این دو بخش مهم را در قالب کارگروه ارتباط با صنایع غذایی و در چارچوب اتصال کارخانجات تولید محصولات غذایی و دانشگاه‌های مرتبط پیگیری می‌کند.
قانعی تصریح کرد: ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تلاش می‌کند با اجرای برنامه بهبود صنعت غذا به وسیله روش‌های زیستی حلقه اتصالی باشد میان بخش خصوصی تولیدکننده محصولات غذایی و دانشگاه‌ها تا از این طریق همه کارخانجات تولید صنعت غذا در بخش تولید، پسماند و بسته‌بندی را به این زنجیره وارد کند.
دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: مطالعه و بررسی صنعت و کارخانجات غذایی کشور را هم به صورت جدی دنبال می‌کنیم تا بتوانیم با نگاهی دقیق راهکارهای توسعه این صنعت را بیابیم.
 
(شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۸) ۱۶:۱۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها