شنبه / ۳ اسفند ۱۳۹۸ / ۰۹:۳۹
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۹۱۹۲۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

زنگ خطر نابودی تولید شیر و گوشت به صدا درآمد/ خبری از خرید تضمینی گوشت نیست

رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: با وجود افزایش هزینه‌های تولید زنگ خطر نابودی تولید شیر و گوشت به صدا درآمده است.

سیداحمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران قیمت تمام شده هر کیلو دام سنگین را ۳۱ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که هم اکنون دامداران هر کیلو گوساله زنده را با نرخ ۲۳ تا ۲۶ هزار تومان در بازار عرضه می‌کنند.
 
او افزود: با توجه به زیان دامداران در فروش گوساله زنده سه پیشنهاد مبنی بر جلوگیری از واردات گوشت، خرید توافقی و مجوز صادرات ۲۰۰ هزار راس آماده کشتار را داده‌ایم.
 
مقدسی با اشاره به اینکه تا کنون دولت خرید تضمینی گوشت از دامداران را آغاز نکرده است، بیان کرد: اگر چه ستاد تنظیم بازار مصوب کرده که پشتیبانی امور دام موظف است هر کیلو دام زنده سنگین را با نرخ ۲۷ هزار تومان از دامدران خریداری کند، اما تا کنون این مصوبه ابلاغ نشده است.
 
رئیس انجمن صنفی گاوداران ادامه داد: مسئولان وزارت صمت به سبب عدم توانایی کنترل بازار نگران افزایش قیمت هستند به همین خاطر تا کنون خرید گوشت را به پشتیبانی امور دام ابلاغ نکردند این در حالی است که دامداران در فروش با زیان روبرو هستند که استمرار این روند بر تولید سال آینده اثر خواهد گذاشت.
اختلاف معنادار قیمت خرید شیر خام با نرخ تمام شده تولید
 
او در بخش دیگری از اظهارات خود قیمت پایه خرید هر کیلو شیر خام درب دامداری را ۲ هزار و ۳۹۰ اعلام کرد و گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید در ۳۰ مهر قیمت تمام شده هر کیلو شیر خام ۲ هزار و ۷۸۰ تومان به وزارت صمت و وزارت جهاد کشاورزی اعلام شد که متاسفانه تا کنون این نرخ را به ستاد تنظیم بازار نبردند.
 
مقدسی در پایان تصریح کرد: با وجود رشد ۵۰ درصدی یونجه و سایر هزینه‌های تولید تمامی فشار بر روی تولید کننده است که بدین ترتیب زنگ خطر نابودی تولید شیر و گوشت به صدا درآمده است.
 
(شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۸) ۰۹:۳۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها