شنبه / ۳ اسفند ۱۳۹۸ / ۰۹:۱۴
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۱۹۱۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

کمبودی در عرضه ماهی شب عید وجود ندارد/ اختلاف قیمت مزرعه تا بازار به صد در صد می‌رسد

قاسمی گفت: کمبودی در عرضه ماهی شب عید وجود ندارد، اما به سبب مشکلات توزیع نوسان قیمت در بازار شب عید دور از انتظار نیست.

ارسلان قاسمی مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان درباره‌آخرین وضعیت بازار ماهی شب عید اظهار کرد: با وجود شرایط مساعد تولید پیش بینی می‌شود که نوسان قیمت ماهی در بازار شب عید همانند سال‌های گذشته به سبب مشکلات در بخش توزیع در بازار ادامه یابد.
 
وی با اشاره به اینکه مشکلی در تولید آبزیان وجود ندارد، افزود: با وجود شرایط مساعد عرضه، اما سودجویی عوامل واسطه و دلال در نوسان قیمت ماهی در بازار شب عید دامن خواهد زد که این موضوع ارتباطی به تولید ندارد.
 
قاسمی با انتقاد از آمار متناقض تولید در بخش دولتی و خصوصی اظهار کرد: اگرچه به اعتقاد ما مجموع تولید آبزی پروری و صید تا پایان سال به ۹۰۰ هزار تن خواهد رسید، اما سازمان شیلات آمار تولید را بالای یک میلیون تن اعلام می‌کند.
 
مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان اختلاف قیمت از سر مزرعه تا بازار خرده فروشی را ناشی از کمبود نظارت دستگاه‌های مسئول برشمرد و گفت: در سایه کمبود یا عدم نظارت دستگاه‌های ذیربط اختلاف قیمت از مزرعه تا بازار خرده فروشی در برخی مواقع به صد در صد می‌رسد که این امر اجحاف در حق تولیدکننده و مصرف کننده است.
عرضه مستقیم ماهی راهکار کنترل بازار شب عید
 
وی عرضه مستقیم را یکی از راهکار‌های کنترل بازار ماهی شب عید اعلام کرد و افزود: اتحادیه ملی با کمک چند شرکت دانش بنیان، طراحی و فروش در فضای اینترنتی از تولید تا مصرف را دنبال می‌کند و پیش بینی می‌شود که این اتفاق از هفته آینده عملیاتی شود تا از سیستم دلال بازی خارج شویم.
 
قاسمی در پایان تصریح کرد: با وجود آن که در بخش تولید و عرضه مشکلی وجود ندارد از دستگاه‌های مسئول انتظار می‌رود با اعمال نظارت‌های دقیق بر بازار و عرضه مستقیم دست واسطه گران و دلالان را کوتاه کنند تا در مواقعی که تقاضا برای خرید افزایش می‌یابد نتوانند سود‌های هنگفتی را به جیب بزنند.
 
 
(شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۸) ۰۹:۱۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها