پنج شنبه / ۱ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۱:۴۴
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۹۱۹۰۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایلنا
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

بازار دام داخلی قفل شد/ مردم به گوشت‌های یخ‌زده روی آورده‌اند

رئیس شورای تامین دام کشور گفت: خرید و فروش دام در بازار به حداقل رسیده است، به توصیفی می‌توان گفت بازار دام قفل شده است.

منصور پوریان با اشاره به افزایش تولید دام در کشور، اظهار کرد: در شرایطی که با افزایش تولید دام روبه‌رو هستیم خرید و فروش آن به حداقل رسیده است.
وی ادامه داد: دو دلیل عمده برای قفل شدن بازار دام وجود دارد که هر دو اقتصادی هستند.
به گفته پوریان؛ قیمت بالای گوشت قرمز و عرضه زیاد در مغازه‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای دو دلیل قفل شدن خرید و فروش دام در بازار است.
وی توضیح داد: به دلیل شرایط نامساعد اقتصادی و غیر منطبق بودن قیمت گوشت قرمز با توان مالی مردم، به‌رغم افزایش عرضه، تقاضا برای این کالا کاهش داشته است، به عبارت دیگر تقاضا و عرضه متناسب با یکدیگر نیستند.
پوریان از افزایش اقبال مردم از گوشت‌های منجد وارداتی به دلیل قیمت پایین آن خبر داد که دلیل دیگری برای رکود بازار دام داخلی است.
وی در پاسخ به این پرسش که چرا خرید تضمینی شرکت پشتیبانی امور دام تاثیری بر بهبود بازار دام داخلی نداشته است،‌ گفت: شرکت پشتیبانی امور دام کشور گوشت دام را فقط به شکل منجمد و در بسته‌بندی‌های کارتنی خریداری می‌کند در حالی که این امر برای دامداران ممکن نیست.
پوریان با تاکید بر اینکه با آغاز سال جدید و آغاز زایش بهاره انتظار افزایش بیشتر تولید دام می‌رود، ‌افزود: دام‌های تازه متولد شده به دام‌های مانده از دوره پروار گذشته افزوده شده و انباشت بیشتر در دامداری‌ها اتفاق می‌افتد، با توجه به عدم کشش بازار این نگرانی وجود دارد که در آینده نزدیک شاهد افت قابل توجه تولید داخلی به دلیل عدم رغبت دامداران به ادامه تولید باشیم.
وی پیش بینی کرد: در آستانه نوروز با عرضه بالای دام  توسط دامداران مواجه شویم که نتیجه آن کاهش 100 درصدی قیمت گوشت قرمز خواهد بود.
پوریان قیمت خرید هر کیلوگرم دام سنگین تا وزن 400 کیلوگرم را 25 تا 26 هزار تومان و قیمت هر کیلوگرم دام سبک با وزن پایین(بره ریز) را 35 تا 36 هزار تومان عنوان کرد.
 
(پنج شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۸) ۱۱:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها