پنج شنبه / ۱ اسفند ۱۳۹۸ / ۰۰:۳۰
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۹۱۹۰۰
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

نرخ منطقی گوشت گوسفندی ۷۵ هزار تومان است

رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: نرخ منطقی گوشت قرمز اعم از گوساله و گوسفندی در کشور به ترتیب به ازای هرکیلوگرم باید در دامنه ۶۰ و ۷۵ هزار تومان باشد.

منصور پوریان افزود: همیشه بین قیمت دام زنده و گوشت در بازار تفاوت فاحشی وجود دارد.
وی اظهار داشت: شوربختانه برخی مواقع گوشت گوساله و گوسفندی بالاتر از این نرخ ها به مصرف کنندگان عرضه می شود که اجحاف در حق مردم است.
 
رئیس شورای تأمین کنندگان دام گفت: به‌طورکلی با نزدیک شدن به فصل بهار خیلی از دامداران به خصوص در بخش دام سبک سعی دارند تولید سال گذشته و ابتدای سال خود را به سرعت روانه بازار مصرف کنند چون حجم گله ها در حال بزرگتر شدن است و به‌طور طبیعی قیمت گوشت قرمز در کشور کاهش پیدا خواهد کرد.
 
وی افزود: متأسفانه در بخش دام سنگین نیز وزن گوساله ها بسیار افزایش پیدا کرده و دامداران توان نگهداری دام ها را بیش از این ندارند چون هزینه زیادی برآنان تحمیل خواهد شد بنابراین چاره ای جز حراج دام ها در پیشروی خود نمی بینند و بدون شک این حراج به ضرر تولید و تولیدکنندگان است.
 
پوریان ادامه داد: بازار داخلی، دام سنگین پرواری را نمی پسند همیشه به دنبال دام با جثه ریز تر است به عبارتی سعی می کند گوساله با وزن 400 کیلوگرم و گوسفند با وزن 25 کیلوگرم را مصرف کند.
 
وی گفت: این در حالی است که در بخش پرواربندی گوساله باید وزن دام از 500 کیلوگرم عبور کند و همینطور در بخش پروار بندی گوسفند باید وزن دام 50 کیلوگرم باشد تا پرواربند وضعیت اقتصادی خود را بهبود بخشد.
 
رئیس شورای تأمین کنندگان دام افزود: متأسفانه واحدهای پرواربندی بزرگ از ابتدای سال جاری با انباشت دام رو به رو هستند.
 
وی اظهار داشت: تلاش های زیادی برای خارج کردن این میزان دام در قالب صادرات یا ایجاد بازار تقاضا انجام شد اما متأسفانه همچنان دام های پرواری بدون تقاضا مانده اند.
 
پوریان ادامه داد: حداقل در حال حاضر چهارمیلیون راس دام سبک و 800 هزار راس دام سنگین در کشور وجود دارد که بدون مشتری است.
 
وی اذعان داشت: انباشتگی دام در بخش سبک روز به روز در حال افزایش بوده که باید فکری عاجل برای این حوزه کرد.
 
رئیس شورای تأمین کنندگان دام یادآور شد: امسال تولید دام اعم از سبک و سنگین در کشور افزایش چشمگیری یافت اما به دلیل نبود مشتری واحدهای پروار بندی با مشکل انباشت دام مواجه شدند به نظر می رسد برای خیلی از دامداران در سال آینده امکان پرواربندی دام برای آنان وجود نداشته باشد چون دام های سال گذشته و امسال روی دست شان مانده است.
 
(پنج شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۸) ۰۰:۳۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها