یکشنبه / ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ / ۰۹:۲۰
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۹۱۷۸۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس سرویس عمومی

آمریکا محصولات تراریخته خود را مصرف نمی‌کند

آمریکا بخش زیادی از محصولات تراریخته خود را به کشورهای دیگر صادر می‌کند و نیاز داخل را از محصولات ارگانیک کشورهای دیگر از جمله هند تامین می‌کند.

بر اساس آمارهای جاکوبسون، آمریکا 70 درصد ذرت خوراکی مورد نیاز را از محصولات ارگانیک کشور های دیگر وارد می کند و محصولات تراریخته خود را به کشورهای دیگر صادر می کند.
به باور بسیاری این جای سوال است که چرا آمریکا که خود بزرگترین تولید کننده ذرت در جهان است 70 درصد نیاز کشور خود را از ذرت ارگانیک که عمدتا تولید هند است وارد می کند و چرا از محصولات داخلی خودش استفاده نمی کند.
بخش عمده ای از تولید ذرت کشور آمریکا تراریخته است و هنوز خود این کشور به سلامت اینگونه محصولات شک دارد، آزمایش ها و بررسی های مختلفی که در دانشگاههای آمریکا انجام شده موید این مطلب است که به محصولات تراریخته نباید به عنوان یک غذای سالم نگاه  کرد.
در این آزمایش ها اثرات مخرب محصولات GMO در تخریب کبد، نازایی، سرطانزایی و برخی بیماری های دیگر تایید شده بود.
همواره در مقابل منتقدان محصولات GMO، طیف هایی مطرح کردند که آمریکا خود بزرگترین کشور تولید کننده محصولات تراریخته است اما آمارهای  جاکوبسون نشان می دهد که این کشور محصولات تراریخته را خود مصرف نمی کند بلکه یا به مصرف دام می رساند یا به کشورهای دیگر صادر می کند.
آمریکا با تولید سالانه 385 میلیون تن،بزرگترین کشور تولید کننده ذرت در دنیا است و پس از آن کشورهای چین(232 میلیون تن)، برزیل(64 میلیون تن)، آرژانتین(40 میلیون تن)، مکزیک(28.3 میلیون تن)، اوکراین 28 میلیون تن، هند 26 میلیون تن، اندونزی 20.3 میلیون تن، روسیه 15.3 میلیون تن و کانادا 12.3 میلیون تن قرار گرفته اند.
 
(یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸) ۰۹:۲۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها