شنبه / ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۳:۱۵
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۹۱۷۷۰
گزارشگر : ۳۵۱۶
فارس
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

امسال وفور میوه و گوشت داریم

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: امسال تولید گوشت و مرغ در سطح عالی است و ۴ ماه است که مازاد تولید داریم.

 حسن عباسی معروفان، گفت: برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای انجام گرفته که تولید مستمر داشته باشیم الان وضع ذخایر استراتژیک ما کافی و خوب است و از اول امسال تا امروز گوشت مرغ وارد نکرده‌ایم و گوشت قرمز هم بخش خصوصی وارد کرده و ما گوشت تولید داخل را برای ذخیره استراتژیک و حمایت از تولیدکنندگان خریداری می‌کنیم و هیچ نیازی به واردات نداریم.
 
وی در خصوص قیمت دام زنده کیلویی ۲۸ هزار تومان و نرخ متفاوت گوشت در سطح شهر گفت: گوشت‌ها کیفیت متفاوت دارد گوشت گوساله با کیفیت شقه‌ای باید کیلویی ۷۲ هزار تومان به دست مصرف کننده برسد و گوشت گوسفند ۸۳ تومان و اگر فروشنده‌ای بیشتر از این می‌فروشد باید دید کجای شهر است ضمن این که خود مردم هم باید از مراکزی که گوشت را به قیمت مصوب می‌فروشند خریداری کنند.
 
مصطفی دارایی‌نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان نیزگفت: تولیدات میوه ما به ویژه تولید سیب و پرتقال دو برابر پارسال است و کیفیت سیب و پرتقال هم درجه یک است و آنقدر تولید داریم که پیشنهاد کرده ایم به دولت با قیمت مناسب از کشاورزان خریداری شود که کشاورزان متضرر نشوند و اجازه دهند صادرات هم داشته باشیم.
 
وی گفت: ۳۰ هزار تن پرتغال و ۳۰ هزار تن سیب برای کل کشور و ۴ هزار تن پرتقال و ۳ هزار تن سیب هم برای تهران تأمین شده، الان حدود ۱۲ هزار تن ورودی سیب و پرتقال در استان تهران داریم و شب عید بالای ۳۰ هزار تن در میادین عرضه داریم.
 
دارایی‌نژاد با بیان این که واردات موز برای شب عید برنامه‌ریزی شده گفت: برای صادرات به کشور‌هایی مثل روسیه افغانستان، هندوستان، پاکستان و عراق برنامه‌ریزی کرده‌ایم.
(شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸) ۱۳:۱۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها