جمعه / ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۶:۰۶
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۱۷۵۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

پرداخت بیش از ۹۸ درصد مطالبات چایکاران/ ۵۸ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار ۱۰ هزار چایکار قرار گرفت

جهانساز گفت: بنابر آ‌خرین آمار بیش از ۹۸ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده و مابقی پس از تخصیص اعتبار واریز خواهد شد.

حبیب جهانساز رئیس سازمان چای کشور درباره آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران اظهار کرد: بنابر آخرین آمار تاکنون بیش از ۹۸ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده و حدود ۲۰ میلیارد تومان باقی مانده بعد از تخصیص سهم کارخانه‌ها و دولت به حساب آنها واریز خواهد شد.
وی افزود: امسال ۱۲۶ هزار و ۷۵۳ تن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر ۳۴۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از چایکاران دو استان گیلان و مازندران خریداری شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد رشد داشته است.
به گفته جهان ساز ۴۵ درصد برگ سبز خریداری شده درجه یک و ۵۵ درصد درجه دو بوده است.
رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه مشکلی در فروش چای تولید داخل وجود ندارد، اظهار کرد: با توجه به بهبود کیفیت چای و گرایش مردم طی سال‌های اخیر به مصرف چای داخل، مشکلی در فروش چای تولیدی وجود ندارد.
وی درباره آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات به چایکاران و کارخانه داران گفت: بنابر آمار تاکنون ۵۸ میلیارد تومان تسهیلات به ۱۰ هزار نفر چایکار و کارخانه‌دار به منظور سرمایه در گردش و اجرای عملیات به زراعی، نوسازی و بهسازی کارخانه‌ها پرداخت شده است.
جهانساز با اشاره به اینکه تسهیلات همچنان در حال پرداخت است، افزود: تسهیلات پرداختی به چایکاران با سود ۴ درصد و کارخانه جات ۷ درصد با بازپرداخت ۴ ساله است که این امر موجب شده استقبال چایکاران نسبت به ورود به باغ و اجرای عملیات به زراعی نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یابد ضمن آن که ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات برای بازسازی و نوسازی باغات رها شده در نظر گرفته شده است.
رئیس سازمان چای کشور اجرای عملیات به زراعی را امری مهم در بهبود کیفیت برگ سبز چای، چای خشک تولیدی، استسهال درصد چای ممتاز قلم و احیای مجدد باغات رها شده دانست.
 
نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برد
وی از کاهش ۱۰ درصدی قیمت چای در بازار خبر داد و گفت: با توجه به کاهش تقاضا برای خرید چای نسبت به ماه‌های اخیر قیمت حدود ۱۰ درصد در بازار کاهش یافته است.
جهانساز در پایان درباره آخرین وضعیت تعیین تکلیف نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای اظهار کرد: اگرچه پیشنهاداتی در خصوص نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای برای سال زراعی آینده داده شده، اما هنوز تعیین تکلیفی در این خصوص صورت نگرفته است و انتظار می‌رود شورای اقتصاد به سبب ایجاد انگیزه در میان چایکاران نرخ خرید تضمینی برگ سبز را کمتر از تورم و هزینه‌های تولید اعلام نکند.
 
(جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۸) ۱۶:۰۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها