جمعه / ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۱:۲۲
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۹۱۷۴۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس سرویس عمومی

تشکیل مجموعه مادر صادراتی برای توسعه صادرات بنگاه‌های کوچک و متوسط

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف تهران گفت: بنگاه‌های کوچک و متوسط به تنهایی قدرت لازم برای حضور در بازار‌های جهانی را ندارند بنابراین نیاز به تشکیل مجموعه مادر صادراتی وجود دارد.

علی فاضلی عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف تهران از تشکیل مجموعه مادر صادراتی در بخش بنگاه‌های کوچک و متوسط خبر داد و اظهار کرد: حدود ۱ هزار و ۸۶۰ دسته صنفی فعال در بنگاه‌های کوچک و متوسط وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به صنایع چوب و مبلمان اشاره کرد .
عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف تهران با تاکید بر ویژگی‌های خاص این دسته صنفی ادامه داد: صنعت چوب و مبلمان با بیش از ۱۶۵ هزار بنگاه فعال در کشور نقش بسیار موثری در تولید داخل و صادرات غیر نفتی ایفا کرده است.
فاضلی تاکید کرد: کشور ما در سال‌های ۹۲ و ۹۳ جزء وارد کنندگان این مصنوعات محسوب می‌شد، اما امروز نه تنها این اختلال برطرف شده بلکه صنعت چوب و مبلمان می‌تواند در صادرات غیر نفتی حرفی برای گفتن داشته باشد البته تولیدات این صنعت در کشور ما خالی از اشکال هم نیست و موارد بسیاری نیاز به ارزیابی و بررسی دارد.
او با اشاره به اهمیت ایجاد زبان مشترک برای حضور در بازار‌های جهانی گفت: اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و دولت باید از تولید کننده‌ها برای حضور در بازار‌های جهانی حمایت کنند. این صنعت در سال‌های اخیر به سمت نگاهی که در اقتصاد مقاومتی ترسیم شده بود حرکت کرده است و یکی از صنایع مهم در ایجاد اشتغال پایدار محسوب می‌شود.
فاضلی گفت: با در نظر گرفتن ۴ کارگر به ازای هر بنگاه بیش از ۲۵۰ هزار شغل در این بخش ایجاد شده است از طرفی تعداد زیادی بنگاه اقتصادی ثبت نشده در کشور وجود دارد که آمار ایجاد اشتغال را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد.
عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف تهران با تاکید بر اینکه صنعت مبلمان در تامین مواد اولیه نیاز چندانی به کشور‌های خارجی ندارد تصریح کرد: مشکلات خاصی در تولید ابزار آلات و یراق آلات این حوزه وجود دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد، متاسفانه این مشکلات ،  شرایط را برای تولید کنندگان دشوار کرده و نیاز به ابلاغ دستورالعمل‌هایی در این خصوص وجود دارد.
فاضلی تاکید کرد: بدون شک اتاق اصناف در کنار تولید کننده‌ها حضور خواهد داشت تا چه در تامین مواد اولیه و چه در مباحث داخلی مثل ایجاد شهرک‌های صنعتی تخصصی اقدام شود، موضوع ایجاد شهرک‌های تخصصی به این صنف خلاصه نمی‌شود و در تمام بنگاه‌های کوچک و متوسط مربوط است.
او گفت: بنگاه‌های کوچک و متوسط به تنهایی قدرت لازم برای حضور در بازار‌های جهانی را ندارند از طرفی زبانی که بتواند آن‌ها را راهنمایی کرده و برای انجام فعالیت آن‌ها را همراهی کند وجود ندارد بنابراین نیاز به ایجاد مجموعه‌ای تخصصی در کمک به این صنایع در گسترش صادرات غیر نفتی وجود دارد و به همین دلیل ما به دنبال تشکیل مجموعه مادر صادراتی در بخش بنگاه‌های کوچک و متوسط هستیم.
 
(جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۸) ۱۱:۲۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها