پنج شنبه / ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۵:۴۰
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۱۷۳۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

زنجیره‌های تولید و فرآوری، ضامن ایجاد ارزش افزوده در کشاورزی است

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در بخش کشاورزی تولید می‌کنیم ولی به فکر پس از تولید نیستیم، گفت: برای اینکه محصولات به ثمن بخس از دست کشاورزان خارج نشود، این وزاتخانه برای ایجاد ارزش افزوده، به دنبال تشکیل زنجیره‌های تولید و فرآوری تولیدات است.

محمدعلی طهماسبی روز پنجشنبه در آیین تجلیل از از کشاورزان نمونه استان زنجان افزود: اگر ایجاد زنجیره‌های تولید و فرآوری در محصولات مختلف اتفاق بیفتد، درآمد حاصل شده در کشاورزی نصیب تولیده کننده می شود.
وی با بیان اینکه کشاورزان نمونه و پیشرو باید سردمدار ایجاد زنجیره های تولید و فرآوری باشند، اظهار داشت: از ۱۶۶ کشاورز نمونه ملی در سال جاری، ۱۰ نفر از استان زنجان بودند و این حاکی از ظرفیت این استان در حوزه کشاورزی است.
وی وارد شدن خسارت به کشاورزان در اثر بلایای طبیعی را از مشکلات عمده برشمرد و گفت: می توان در محصولاتی مثل گردو و انگور با بهره گیری از رقم های اصلاح شده که دیر برگ‌ده هستند و نسبت به رقم های کنونی دیرتر شکوفه می دهند، از خسارت های سرمازدگی جلوگیری کرد.  
طهماسبی به لزوم استفاده از ماشین آلات ضد سرمازدگی هم اشاره کرد و گفت: برای تامین این نوع ماشین آلات، تسهیلات با کامزد ۱۵ درصد به کشاورزان پرداخت می شود.
معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی اکنون تولید محصولات کشاورزی در کشور به ۱۲۶ میلیون تن در سال رسیده است، گفت: قبل از انقلاب در حوزه محصولات باغی و گلخانه ای سه میلیون و چهارصد تن تولید داشتیم ولی اکنون تولید در این بخش به بالای ۲۳ میلیون تن رسیده است.
وی ادامه داد: قبل از انقلاب میزان تولید آبزیان در کشور  ۳۲ هزار تن بود ولی هم اکنون میزان تولید در این بخش  بیش از یک میلیون و ۱۳۰ هزار تن است.  
طهماسبی اظهار داشت: سطح زیر کشت محصول زیتون در کشور قبل از انقلاب حدود پنج هزار و ۴۰۰ هکتار بود ولی این میزان در زمان حاضر به بیش از ۱۰۰ هزار هکتار رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: در زمینه تولید گندم، ارائه خدمات کشاورزی و مکانیزاسیون، جهش های بسیار بزرگی در کشور نسبت به قبل ازانقلاب ایجاد شده است.
در این مراسم از از ۴۶ کشاورز نمونه استان زنجان تجلیل شد.
 
(پنج شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸) ۱۵:۴۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها