پنج شنبه / ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۵:۳۴
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۱۷۳۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

سیب‌زمینی‌ها در انبارهای اردبیل پوسید

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی اردبیل گفت: بیشتر محصول سیب‌زمینی کشاورزان بدلیل نبود صادارات در انبارهای اردبیل پوسید.

حسین پیرموذن روز پنجشنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی افزود: این محصول به دلیل مشکلات سپرده ارزی روی دست کشاورزان و تجار مانده است  و نبود ثبات قانون در امر صادرات سبب شده صادرکنندگان و کشاورزان در فروش این محصول متضرر شوند.
وی بیان کرد: جمهوری آذربایجان نیاز اساسی به واردات این محصول دارد ولی تجار و صادرکنندگان از صادرات این محصول به  این کشور  و دیگر کشورها محروم هستند و دولت برای جلوگیری از زیان بیشتر دولت باید مشکلات سپرده ارزی و صادرات آن را برطرف کند.
رییس اتاق بازرگانی ،صنایع و کشاورزی اردبیل افزود:استان اردبیل به لحاظ دارا بودن زیرساخت‌های لازم و نزدیکی بیشتر با جمهوری آذربایجان به عنوان مرکز شهرک صنعتی مشترک ایران و آذربایجان انتخاب شده و طرف آذری هم توافق اولیه را قبول کرده است.
وی با بیان اینکه این مرکز اردبیل را از بن‌بست خارج می‌کند،گفت: ایجاد شهرک صنعتی مشترک و اتصال خط ریلی بین ایران و آذربایجان نتیجه تمام تلاش‌های مسوولان است که امروز از سوی استاندار اردبیل عملیاتی می‌شود و با تحقق این ۲ طرح شاهد توسعه مراودات اقتصادی و تجاری با جمهوری آذربایجان خواهیم بود.
پیرموذن ادامه داد: احداث این شهرک صنعتی موجب تحولات عظیمی در حوزه اقتصادی در استان و کشور شده و از طریق این شهرک می‌توان از امتیازات ۲ کشور در بحث رونق اقتصادی و تجاری استفاده کرد.
وی اضافه کرد: با احداث این شهرک همچنین می‌توان صنایع تبدیلی و بسته‌بندی را در این منطقه ایجاد و صادرات محصولات تولیدی استان اردبیل را به کشورهای آسیای میانه و روسیه در سریع‌ترین زمان ممکن انجام داد.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اردبیل با تاکید بر اینکه توسعه خطوط ریلی یکی از راه‌های افزایش صادرات و رشد اقتصادی منطقه است، اظهار داشت: احداث پروژه اتصال استان اردبیل به خط ریلی جمهوری آذربایجان موجبات توسعه اقتصادی استان را بیش‌ از پیش فراهم می کند.
پیرموذن افزود: یکی از راه‌های توسعه صادرات و رشد اقتصادی استان توجه ویژه به تولیدات صادرات‌محور بوده و باید اقدامات اساسی در این حوزه با ایجاد صنایع تبدیلی مجهز به فناوری‌های نوین صورت بگیرد تا توان رقابت در بازار جهانی ارتقا یابد.
وی کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش را از جمله مشکلات واحدهای تولیدی برشمرد و افزود: در حال حاضر پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش در کشور به واحدهای تولیدی وضعیت مناسبی ندارد و انتظار است بانک‌ها در این زمینه اهتمام جدی و اساسی داشته و دولت نیز در این زمینه حمایت لازم را داشته باشد.
 
(پنج شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸) ۱۵:۳۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها