سه شنبه / ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۸:۲۷
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۹۱۷۱۰
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

تولید غیراستاندارد یک برند فرآورده‌های گوشتی تایید شد

پیروز بخت گفت: تولید فرآورده‌های گوشتی در محل‌های عرضه و واحدهای صنفی ممنوع است.

نیره پیروز بخت رئیس سازمان استاندارد ، ضمن تایید خبر غیر استاندارد بودن سوسیس و کالباس‌های تولید شده با نام دهکده پروتئین اظهار کرد: روز گذشته سازمان استاندارد تهران خبر غیر استاندارد بودن این محصولات را به بخش‌های مختلف کشور مثل سازمان تعزیرات و مردم کشور اعلام کرد.
 
او ادامه داد: تولید این محصولات در محل‌های عرضه و واحدهای صنفی ممنوع است و در صورت مشاهده مطابق مقررات با آن‌ها خواهد شد. متاسفانه این برند بدون داشتن مهر استاندارد شروع به تبلیغات برای محصولات خود کرده است که انجام این کار نقض قوانین محسوب می‌شود.
 
پیروز بخت تصریح کرد: علی رغم اخطارهای مکرر اداره‌کل استاندارد استان تهران، مبنی بر طی مراحل قانونی و اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد، این واحد پروتئینی همچنان بدون مجوز به تولید فرآورده‌های گوشتی و تبلیغات می ادامه می‌داد.
 
بیشتر بخوانید: اختلاف چشمگیر قیمت گوشت از دامداری تا بازار/ قیمت منطقی هر کیلو گوشت گوساله ۶۰ هزار تومان است
 
رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: گاهی فرآورده‌های گوشتی که در واحدهای صنفی و فروشگاه‌ها تولید و بدون داشتن علامت استاندارد عرضه می‌شوند و مصرف کنندگان را به سمت خود می‌کشانند. تولید فرآورده‌های گوشتی در فروشگاه‎‌های زنجیره‌ای و بزرگ مجاز نیست و این موضوع به مراکز عرضه بزرگ و زنجیره‌ای اطلاع‌رسانی و ابلاغ شده‌ است.
 
او تاکید کرد: در اغلب این تولیدات از روش‌های جدیدی برای تهیه و تولید محصولات خوراکی استفاده می‌کنند که نیاز به بررسی همه جانبه دارد؛ عوامل مختلفی از جمله شرایط تولید، بار میکروبی و غیره باید مورد ارزیابی قرار بگیرند تا پس از اعطای علامت استاندارد شروع به تولید کنند.
 
پیروزبخت گفت: برای برنامه‌های آتی بررسی‌‎های لازم را با وزارت  بهداشت و وزارت جهاد کشاورزی خواهیم داشت تا برندهای متقاضی تحت پوشش سازمان استاندارد قرار بگیرند.
(سه شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۸) ۱۸:۲۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها