سه شنبه / ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۳:۵۰
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۱۷۰۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
تسنیم
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

ایران بزرگترین خریدار چای هند شد‌

ایران در سال میلادی گذشته ۵۳.۵ میلیون کیلوگرم چای به قیمت متوسط هر کیلو ۴ دلار از هند وارد کرد.

پس از اینکه تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران واردات این کشور را با محدودیت هایی مواجه کرد، ایران جای روسیه را به عنوان بزرگترین خریدار چای هند در سال گذشته میلادی گرفت.
 هند و ایران برای دور زدن تحریم های آمریکا از یک حساب بانکی بر پایه روپیه برای تجارت استفاده می کنند. در حالیکه این تجارت دو جانبه واردات چای هند را با بالاتر از قیمت معمول تقویت کرده است، دورنمای چای ارتودوکس نامعلوم است.
ازم مونم، رئیس موسسه چای هند و مدیر شرکت مک لئود راسل که از بزرگترین صادرکنندگان چای هند است، گفت:« افزایش صادرات چای به ایران به خاطر سیستم تجارت روپیه-ریالی بوده که با ایران داشته ایم. دیپلماسی هند باید به ما اجازه دهد شریک ایران باقی بمانیم و کمک های بشردوستانه، چای و برنج به این کشور عرضه کنیم».
-  ایران 53.5 میلیون کیلوگرم چای در سال گذشته میلادی از هند وارد کرد که 74 درصد بیشتر از 2018 بود.
-  قیمت هر کیلوگرم چای برای ایران تا حدود 276 روپیه (4 دلار) افزایش یافته است. قیمت این چای برای ایران قبلا 255 روپیه بود.
-  واردات چای هند توسط روسیه 3 درصد کاهش یافته و به 46 میلیون کیلوگرم رسیده است.
 در کل، صادرات چای هند در سال گذشته میلادی 3 درصد کاهش یافت و به 248 میلیون کیلوگرم رسید چون شرایط جوی نامناسب به تولید این کشور در ماه های حساس ژوئن و جولای آسیب رساند.  قیمت چای هند 8.5 درصد افزایش یافت و به 226 روپیه در هر کیلوگرم رسید.
 صادرات هند به چین، بزرگترین تولید کننده چای هم 30 درصد افزایش داشت. دلیل این افزایش بالا رفتن تقاضا برای برندهای چای سیاه هند در کشوری بود که چای سبز می نوشند.
 
(سه شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۸) ۱۳:۵۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها