دوشنبه / ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۰:۰۹
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۹۱۶۸۸
گزارشگر : ۳۵۱۶
فارس
سرویس اقتصاد

امسال موفق به ذخیره سازی بیشترین ذخایر استراتژیک کشور شدیم

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر اینکه تحریم ها اصولا متوجه تجارت ما است، گفت: صادرات و واردات رگ حیاتی تجارت خارجی است و گردش ارز خارجی احیاگر تجارت خارجی کشور است که دشمن آن را نشانه گرفته است.

حمید زادبوم امروز  در مراسم رونمایی از اپلیکیشن راهنمای تجارت گفت: میزان صادرات غیر نفتی کشور در سال ۵۷ حدود ۶۰۰ میلیون دلار بوده است در حالی که سال گذشته و علیرغم تحریم ها صادرات غیر نفتی ما به بیش از ۴۰ میلیارد دلار رسید. 
 
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه صادرات غیر نفتی ما در ۱۰ ماهه ابتدای امسال به ۳۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار رسید بیان داشت: نوک تحریم ها اصولا متوجه تجارت ما است. 
 
وی افزود: صادرات و واردات رگ حیاتی تجارت خارجی است و گردش ارز خارجی احیاگر تجارت خارجی کشور است که دشمن آن را نشانه گرفته است. 
 
زادبوم بیان داشت: امسال موفق به ذخیره سازی بیشترین ذخایر استراتژیک کشور شدیم.
 
وی اظهار داشت: سازمان توسعه تجارت براساس سیاست اقتصاد مقاومتی با تاکید بر برون گرایی توسعه اقتصاد و برنامه توسعه اقتصادی و صادرات غیر نفتی را در دستور کار دارد.
 
زادبوم افزود: صادرات غیر نفتی در ۱۰ ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد از نظر وزنی افزایش و به لحاظ ارزش ۳ درصد کاهش یافته که این کاهش ناشی از کاهش قیمت پایه صادراتی بوده است. 
 
زادبوم اظهار داشت : میزان واردات در ۱۰ ماهه ابتدای امسال ۳۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار بوده است.
ادامه دارد
(دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸) ۱۰:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها