یکشنبه / ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ / ۲۱:۵۲
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۱۶۶۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

عرضه ۶۰ هزار تن سیب و پرتقال تنظیم بازار برای شب عید

مدیرکل میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی گفت: حدود ۲۵ هزار تن سیب و ۳۵ هزار تن پرتقال تامسون شمال و جنوب برای شب عید ذخیره شده است و برای تنظیم بازار توزیع خواهد شد.

داراب حسنی مدیر کل دفتر میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی امروز در نشست خبری به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: حدود 2.7 میلیون هکتار باغ در کشور وجود دارد که بیش از 1.7 میلیون هکتار آن شامل میوه‌های سردسیری و خشک می‌شود.
وی افزود: در سال جاری حدود 5.5 میلیون تن انواع مرکبات و 4 میلیون تن سیب در کشور تولید شده و مشکلی برای تأمین نیاز بازار شب عید وجود ندارد.
مدیر کل دفتر میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: ایران رتبه چهارم تولیدکننده سیب درختی در دنیا به حساب می‌آید و در محصولاتی مانند زردآلو،، کشمش، انگور، در رتبه‌های تک رقمی بزرگ‌ترین تولیدکننده این محصولات در جهان قرار دارد.
وی تصریح کرد: حدود 25 هزار تن سیب و 35 هزار تن پرتقال تامسون شمال و جنوب برای شب عید ذخیره شده است و برای تنظیم بازار توزیع خواهد شد.
حسنی با اشاره به اصلاح و نوسازی باغات گفت: به‌باغی، توسعه دیم در اراضی شیب‌دار، معرفی ارقام جدید از برنامه‌های این مدیریت در توسعه میوه‌های سردسیری و خشک است.
 
(یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸) ۲۱:۵۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها