پنج شنبه / ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۶:۱۱
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۹۱۵۹۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس سرویس عمومی

صادرات غذایی ترکیه جای رقیبان چینی را در روسیه می‌گیرند؟

یک مقام روسی اظهار کرد در بحبوحه شیوع ویروس کرونا، ممکن است محصولات ترکیه و مراکش جایگزین واردات مواد غذایی از چین شوند.

دیمیتری وستریکوف، مدیر انجمن تولیدکنندگان و تامین کنندگان محصولات غذایی روسیه به خبرگزاری تاس گفت: سبزیجات، میوه و غذایی دارویی عمده صادرات غذایی چین به روسیه را تشکیل می‌دهد و کاهش حجم صادرات غذایی ممکن است به راحتی با واردات از کشورهای دیگری مانند مراکش و ترکیه جبران شود.
بسیاری از کشورها در پی شیوع ویروس کرونای مرگبار که تاکنون جان نزدیک به ۵۰۰ نفر را گرفته است، وارداتشان از چین را معلق کرده‌اند.
به گفته این مقام روسی، مجموعا ۴۵۳ هزار تن سبزیجات به ارزش ۳۷۰ میلیون دلار در ۱۱ ماه نخست سال ۲۰۱۹ از چین وارد شده است. پس از آن رژیم صهیونیستی با صادرات ۱۳۹ هزار تن به ارزش ۱۳۵ میلیون دلار در رتبه دوم و ترکیه با صادرات ۱۳۶ هزار تن به ارزش ۱۴۸ میلیون دلار در رتبه سوم قرار دارد.
این ویروس که زیر میکروسکوپ شبیه یک تاج است و به همین دلیل نام کرونا را گرفته است، بیش از ۲۰ هزار نفر را مبتلا کرده است. این ویروس برای نخستین بار در شهر ووهان شایع شد و گفته می‌شود از حیوانات مخصوصا خفاش به انسان منتقل می‌شود.
این ویروس به بیش از ۲۰ کشور در سراسر جهان از جمله آمریکا و کانادا رسیده است و وحشت جهانی نسبت به شیوع سریع آن را در پی داشته است.
در این بین طبق گزارش خبرگزاریهای روسیه، مکسیم اووایدوف، معاون وزیر کشاورزی روسیه، اظهار کرد که روسیه به فکر محدودیت واردات غذا از چین به دلیل شیوع ویروس کرونا نیست و هیچ اطلاعاتی درباره این که این ویروس می‌تواند از طریق غذا منتقل شود، وجود ندارد.
 
(پنج شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸) ۱۶:۱۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها