پنج شنبه / ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۵:۵۹
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۱۵۹۰
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

صنعت دارویی دام و طیور ۶۰‌هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور گفت: صنعت دارویی دام و طیور ۶۰ هزار فرصت شغلی به صورت مستقیم و غیر مستقیم در کشور ایجاد کرده است.

 قاسم رضائیان‌زاده روز پنجشنبه در حاشیه آیین کلنگ‌زنی واحد تولید واکسن با مشارکت سرمایه‌گذار روسی در شهر سمنان ابراز داشت: ۱۱۰ واحد تولیدی در زمینه تولیددارو، مواد مکمل و ضدعفونی در کشور فعال است.
وی ادامه داد: ۹۵ درصد داروهای دامی و طیور و ۴۰ درصد واکسن طیور در کشور تولید می‌شود و کشور در زمینه تامین داروهای دامی و طیور مشکلی ندارد.
وی اضافه کرد: علیرغم تحریم‌ها و مشکلات انتقال ارز، مواد اولیه کارخانجات و مواد افزودنی واکسن‌ها تامین شده و کمبودی نیست و فعالیت واحدهای تولیدی در زمینه داروهای دامی و طیور افزایش یافته است.
معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور بیان کرد: این سازمان در زمینه کنترل بیماری‌های دام و طیور مانند تب‌برفکی و آنفلوآنزای فوق حادپرندگان و بیماری آبزیان پیشرفت چشمگیر و موفقی داشته است.
رضاییان زاده خاطرنشان کرد: صدور موافقت‌اصولی و احداث کارخانه تولید واکسن طیور در سمنان بخشی از نیاز کشور رفع می‌شود و اکنون نیز این صنعت در کشور پویا است.
معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور برای کلنگ‌زنی کارخانه تولید واکسن طیور به استان سمنان سفر کرده است.
واحد تولید واکسن با مشارکت سرمایه‌گذار روسی در شهر سمنان روز پنجشنبه کلنگ‌زنی شد و برآورد سرمایه‌گذاری این طرح ۱۲ میلیون یورو است.
با ساخت و راه‌اندازی کامل واحد تولیدی واکسن طیور در استان سمنان ۵۰ درصد واکسن طیور کشور در این استان تولید می‌شود.
براساس پیش‌بینی‌های انجام شده با کلنگ زنی احداث واحد تولید واکسن طیور در سمنان، تا چهار سال آینده به طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد.
 
(پنج شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸) ۱۵:۵۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها