چهارشنبه / ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ / ۲۱:۰۷
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۱۵۸۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

زیان روزانه ۴ و نیم میلیارد تومانی مرغداران/ قیمت مرغ همچنان در کانال ۱۳ هزار تومان

نائب رئیس انجمن مرغداران گوشتی گفت: مرغداران به سبب عدم تناسب قیمت تمام شده با فروش، ۴ و نیم میلیارد تومان متضرر شدند.

حبیب اسدالله نژاد نائب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه بازار مرغ از وضعیت مساعدی برخوردار است، اظهار کرد: امروز متوسط قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و ۸۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۲ هزار و ۵۰۰ تا ۱۳ هزار تومان است.
 
او افزود: با توجه به تعادل عرضه و تقاضا قیمت مرغ از ثبات نسبی در بازار برخوردار است و پیش بینی می‌شود طی روز‌های آتی حداکثر ۲۰۰ تومان قیمت مرغ افزایش یابد.
 
اسدالله نژاد ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت مولفه‌های تولید از جمله جوجه یک روزه انتظار می‌رود که قیمت مرغ متناسب با آن افزایش یابد در غیر این صورت زیان سنگینی متحمل تولید کنندگان می‌شود.
 
این مقام مسئول از روند کاهشی قیمت جوجه یک روزه در بازار خبر داد و گفت: در حال حاضر متوسط قیمت هر قطعه جوجه یک روزه ۴ هزار و ۵۰۰ تومان بوده که نسبت به روز‌های قبل ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان کاهش یافته است و پیش بینی می‌شود که روند سقوط قیمت در هفته آینده به سبب کاهش تقاضا از سوی مرغداران رخ دهد.
نائب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی قیمت مصوب هر قطعه جوجه یک روزه را ۲ هزار و ۵۵۰ تومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون هر قطعه جوجه یک روزه حدود ۲ هزار تومان بالاتر از قیمت مصوب در بازار عرضه می‌شود که اگر مسئولان ستاد تنظیم بازار تدابیری برای این موضوع نیندیشند بدون تردید مرغداران متحمل زیان خواهند شد چرا که از نیمه دوم اسفند مرغ تولیدی بر اساس جوجه ۴ هزار و ۵۰۰ تومانی به بازار عرضه می‌شود.
 کمبود در عرضه ذرت همچنان ادامه دارد
 او درباره آخرین وضعیت بازار نهاده‌های دامی گفت: در شرایط فعلی به دلیل کمبود ذرت در بازار شاهد افزایش قیمت هستیم که اگر این موضوع مرتفع نشود بدون تردید در اسفند ماه بازار ذرت دچار التهاب خواهد شد.
 
اسدالله نژاد قیمت کنونی هر کیلو ذرت را ۱ هزار و ۶۵۰ تومان و کنجاله سویا را ۲ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: علیرغم نوسان قیمت ذرت در بازار آزاد، اما همچنان به دلیل کمبود عرضه بارگیری با مشکلاتی روبروست که در صورت بی توجهی به عرضه این نهاده دامی شاهد نوسان قیمت در بازار خواهیم بود.
 
نائب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۹ هزار و ۷۰۰ تا ۱۰ هزار تومان و مرغ آماده به طبخ را ۱۴ تا ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.
 
او ادامه داد: در حال حاضر مرغداران در فروش هر کیلو مرغ به طور متوسط ۹۰۰ تا ۱ هزار تومان متحمل زیان هستند که با توجه به عرضه ۵ هزار و ۵۰۰ تن مرغ رقمی حدود ۴ و نیم میلیارد تومان تولید کنندگان در روز متحمل زیان هستند.
 
این مقام مسئول درباره آخرین وضیعت جوجه ریزی شب عید گفت: بنابر برنامه ریزی‌های صورت گرفته کمبودی در بازار مرغ شب عید وجود ندارد که مسئولان ذیربط بخواهند با عرضه مرغ منجمد بازار را کنترل کنند.
 
او در پایان تصریح کرد: بنابر آمار میزان جوجه ریزی در دو ماه پایانی سال نسبت به ماه‌های دیگر ۱۰ تا ۱۵ میلیون قطعه افزایش یافته که بدین ترتیب کمبودی در عرضه وجود ندارد.
 
(چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸) ۲۱:۰۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها