یکشنبه / ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۳:۴۴
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۱۵۰۴
گزارشگر : ۳۵۱۴
رارادیو گفت و گو
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

توسعه " کشاورزی تجاری " نیازمند هماهنگی دستگاه های متولی است

مدیرکل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی از ناهماهنگی دستگاه ها در راستای توسعه کشاورزی تجاری انتقاد و بیان کرد: مشکل اصلی نا در عدم هماهنگی دستگاه ها و فضای نامناسب کسب و کار در کشور است.

خالدی اظهار کرد: سهم اقتصاد کشاورزی معمولاً در اقتصاد 10 درصد است و آنگونه که باید مورد توجه قرار نمی گیرد لذا طبیعی است که کسب و کارهای مرتبط با آن هم شکل نخواهند گرفت.

وی با اشاره به اینکه تمرکز اصلی وزارت جهاد کشاورزی در سالهای گذشته بر بخش تولید بوده و همین باعث کم توجهی به فرآیندهای قبل و بعد از تولید به عنوان ارزش افزوده شده افزود: در حال حاضر حرکت ما از نگاه تولید به سمت کسب و کارهای کشاورزی سوق پیدا کرده و نهادهایی هم با این هدف شکل گرفته اند.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ما در دو سال اخیر شعار و رویکرد "حرکت از کشاورزی تولید محور به تولید آزاد محور" را مطرح کردیم و طبیعی است که در جریان این مسیر، گفتمان های حوزه سیاست گذاری و تحقیقات و دستگاه های حمایت کننده نیز باید تغییر کنند.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به تشکیل "کارگروه ملی کشاورزی تجاری" در این راستا اظهار داشت: افرادی در این کارگروه حضور دارند که می توانند به تجاری سازی این بخش کمک کنند. این کارگروه دو موضوع توسعه زنجیره ها بر محور کشاورزی قراردادی و مشارکت عمومی خصوصی را دنبال می کند.

خالدی در ادامه مطلب با اذعان به ناهماهنگی های دستگاه های مختلف ذیربط در راستای توسعه کشاورزی تجاری گفت: خوشبختانه حلقه های تجاری سازی وجود دارند اما مشکل اصلی در عدم هماهنگی و همراهی سایر دستگاه ها و فضای نامناسب کسب و کار کشور است.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در پایان اظهارات خود تأکید کرد: علاوه بر لزوم به روزرسانی حوزه سخت افزاری، تغییر رویکردها در حوزه کشاورزی توسط رسانه ها نیز بسیار مهم و ضروری به نظر می رسد.

(یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸) ۱۳:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها