شنبه / ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ / ۲۱:۵۵
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۹۱۴۹۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس سرویس عمومی

قیمت هر شانه تخم مرغ کمتر از ۱۸ هزار تومان/ صادرات تخم مرغ به ۲۹ هزار تن رسید

ترکاشوند گفت: با توجه به شرایط مساعد تولید طی سه ماه گذشته قیمت تخم مرغ کمترین نوسان را در بازار داشته است.

رضا ترکاشوند مدیرعامل اتحادیه مرغداران میهن درباره آخرین وضعیت بازار تخم مرغ اظهار کرد: بنابر برنامه‌ریزی‌های قبلی در تولید تخم مرغ مشکلی وجود ندارد.
وی افزود: اگرچه بخشی از گله‌های مرغ تخم گذار بالای ۹۰ هفته باید حذف می‌شد، اما در سه تا چهار ماه اخیر این امر صورت نگرفت که همین موضوع موجب شد با تجمع تولید اضافه مازاد بر برنامه روبرو شویم.
ترکاشوند مجموع تولید تخم مرغ تا پایان ماه را بیش از ۹۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: با توجه به شرایط مساعد و عدم حذف گله‌های مرغ تخم گذار بالای ۹۰ هفته، تحقق تولید ۹۰ هزار تن تخم مرغ یک عدد کم سابقه در صنعت مرغ تخم گذار کشور است.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران میهن با اشاره به اینکه بازار تخم مرغ طی سه ماه گذشته در تعادل به سر می‌برد، بیان کرد: با توجه به مازاد عرضه در برابر تقاضا طی ماه‌های اخیر با کمترین نوسان قیمت تخم مرغ در بازار مواجه بودیم به طوری که در محدوده قیمت مصوب تخم مرغ به مصرف کننده عرضه می‌شد.
به گفته وی بنابر تفاهم نامه صورت گرفته با سازمان میادین میوه و تره بار هر شانه تخم مرغ ۳۰ عددی کمتر از ۱۸ هزار تومان و تخم مرغ شیرینگ پک شده ۳۰ عددی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای با قیمت ۱۹ هزار تومان عرضه می‌شود.
به گفته وی در حال حاضر اتحادیه حاضر است هر شانه تخم مرغ را با قیمت ۱۸ هزار و ۲۰۰ تومان در اختیار فروشنده‌های زنجیره‌ای قرار دهد تا آن‌ها با نرخ ۱۹ هزار تومان به مصرف کننده عرضه کنند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه تخم مرغ به بازار وجود ندارد، اظهار کرد: با توجه به عدم حذف مرغ‌های سن بالا به دلیل مدیریت تولید همواره این نگرانی وجود دارد که در اواخر اسفند و فروردین انباشتگی تولید مشکلاتی برای مرغداران ایجاد شود به همین خاطر از مسئولان ذیربط انتظار می‌رود تدابیری برای این موضوع بیندیشند.
ترکاشوند در پایان درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ خاطرنشان کرد: با توجه به مازاد عرضه بر تقاضا در بازار داخل بخشی از تخم مرغ تولیدی صادر می‌شود که بنابر آخرین آمار از ابتدای سال تاکنون ۲۹ هزار تن تخم مرغ به بازار‌های هدف صادر شده است. ناگفته نماند صادرات تخم مرغ در حدی به بازار‌های هدف صورت می‌گیرد که به مدیریت بازار داخل آسیبی وارد نشود.

(شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸) ۲۱:۵۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها