شنبه / ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۰:۴۱
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۹۱۴۷۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس سرویس عمومی

لایحه بودجه باعث نگرانی فعالان اقتصادی است/ معافیت مالیاتی از بخش دولتی حذف شود

رئیس اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: گله فعالان اقتصادی این است که عدالت مالیاتی محسوس نیست و سیستم مالیاتی کشور به گونه‌ای است که به کارهای غیرمولد پاداش می‌دهد؛ به طوری که هر کسی در این کشور شفاف‌تر عمل کند در نهایت باید جریمه‌های بیشتری پرداخت کند.

در نشست صبحانه کاری اتاق بازرگانی ایران که با حضور امیدعلی پارسا رئیس سازمان امور مالیاتی در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران با اشاره با اهمیت اخذ مالیات و تکیه دولت به درآمدهای مالیاتی گفت: این بحث همواره موضوع اصلی گفت‌وگو بین فعالان اقتصادی و دولت شده اما باید دو موضوع را مدنظر قرار داد. اول آنکه عدالت در این حوزه رعایت شود و دوم اینکه شیوه اخذ مالیات به گونه‌ای باشد که کارهای مولد را تقویت کنند زیرا توسعه پایه‌دار از این طریق امکانپذیر است.
وی ادامه داد: گله فعالان اقتصادی این است که عدالت مالیاتی محسوس نیست و سیستم مالیاتی کشور به گونه‌ای است که به کارهای غیرمولد پاداش می‌دهد؛ به طوری که هر کسی در این کشور شفاف‌تر عمل کند در نهایت باید جریمه‌های بیشتری پرداخت کند و این موضوع باعث انحراف توسعه پایدار کشور می‌شود.
رئیس اتاق بازرگانی مشهد با اشاره به فرار و معافیت‌های مالیاتی گفت: در این شرایط که بخش خصوصی رقبای سوگلی دارد، این معافیت‌ها و فرارها امکان حرکت سالم را از آنها می‌گیرد. بخش خصوصی استدعا دارد که معافیت‌های مالیاتی در بخش‌های دولتی از بین برود تا شرایط اندکی متعادل شود.
شافعی ادامه داد: با توجه به شرایط بد اقتصادی و تحریم‌ها، بخش عمده‌ای از درآمد دولت در بودجه 99 براساس مالیات‌ستانی تامین شده که این امر باعث نگرانی بخش خصوصی است که اگر توسعه اقتصادی صورت نگیرد و عدالت نباشد برای اخذ مالیات به سراغ کسانی بروند که شفاف کار می‌کنند. به طور کلی بودجه سال 99 نگرانی‌های زیادی برای فعالان اقتصادی ایجاد کرده و امیدواریم با توجه به اینکه بررسی بودجه امسال با انتخابات مجلی همزمان شده وضعیت این بودجه را خدا به خیر کند.

(شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸) ۱۰:۴۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها