جمعه / ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۱:۴۶
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۱۴۵۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

ورشکستگی کشاورزان آمریکایی به بالاترین رقم طی ۸ سال گذشته رسید

ورشکستگی مزارع خانوادگی در آمریکا طی پنج سال گذشته به طور یک یکنواخت در حال افزایش بوده است و با ۲۰ درصد افزایش در ۲۰۱۹ به بالاترین حد طی ۸ سال گذشته رسیده است.

نرخ ورشکستگی کشاورزی آمریکا 20 درصد در 2019 افزایش یافت و به بالاترین حد طی 8 سال گذشته رسید. مشکلات مالی در اقتصاد کشاورزی آمریکا علیرغم کمک های قابل توجه فدرال ادامه دارد.
 طبق اطلاعات دادگاه فدرال آمریکا که در همین هفته  منتشر شد، کشاورزان 595 ورشکستگی را در 2019  ثبت کرده‌اند که از 498 ورشکستگی سال گذشته بیشتر است. این اطلاعات همچنین نشان می دهد این نوع ورشکستگی ها که از آنها با عنوان « ورشکستگی مزارع خانوادگی » یاد می شود، طی پنج سال گذشته به طور یک یکنواخت در حال افزایش بوده است.
 کشاورزان در سراسر آمریکا بازنشسته شده یا به خاطر مشکلات مالی مزارع خود را فروخته اند. به این ترتیب چهره شهرهای ایالت های میانی آمریکا تغییر کرده و کسب و کار در دستان عده معدودی متمرکز شده است.
متخصصان ورشکستگی و اقتصاددان های بخش کشاورزی می گویند افزایش این نوع ورشکستگی پیش بینی می شد چون کشاورزان با جنگهای تجاری، بدهی فزاینده، قیمت پایین محصولات به مدت طولانی، شرایط بی‌ثبات جوی و بیماری کشنده خوک ها در چین مواجه بوده اند.
حتی میلیاردها دلاری که طی دو سال گذشته طی کمک دولت به بخش کشاورزی هزینه شد، نتوانست جلوی بدتر شدن اوضاع را بگیرد.
 به گفته وزارت کشاورزی آمریکا، حدود یک سوم درآمد خالص کشاورزی آمریکا در 2019 از کمک های دولت و پرداخت های بیمه به دست آمد.
 بیشترین نرخ افزایش ورشکستگی در مناطق پرورش سیب در شمال غرب اتفاق افتاد که تقریباً هیچ کمکی از طرف دولت ترامپ در آخرین دور کمک های تجاری دریافت نکرده بودند.
جان نیوتون، اقتصاددان ارشد اداره کشاورزی آمریکا می گوید:« اطلاعات ورشکستگی نشان می‌دهد هیچ چیزی عوض نشده است .ما هنوز هم با بی‌ثباتی در عرضه و تقاضا مواجه هستیم. اگر قیمت پایین محصولات ادامه یابد این روند کند نخواهد شد».

(جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸) ۱۱:۴۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها