جمعه / ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ / ۰۷:۳۹
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۹۱۴۵۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
مهر
سرویس فرآورده های لبنی

سلامت شیرهای تولیدی تضمینی است

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: تضمین می‌دهیم که همه شیرهای تولیدی در کشور از کیفیت، سلامت و بهداشت کامل برخوردارند و مردم می‌توانند با ضمانت این سازمان، از این محصول استفاده کنند.

علیرضا رفیعی پور عصر پنجشنبه درحاشیه بازدید از کارخانه لبنی کاله آمل افزود: در حوزه تأمین ماده اولیه کارخانجات لبنی تعداد ۱۶۰۰ مرکز جمع‌آوری شیر خام و صنایع وابسته در حال فعالیت هستند و در این مراکز در چهارچوب ضوابط بهداشتی دامپزشکی کنترل‌های تخصصی بهداشتی اعم از نمونه برداری و آزمایشات لازم صورت می‌پذیرد.
وی ادامه داد، که حمل و نقل شیر و فرآورده‌های آن نیز با مدرنترین روش‌های بهداشتی صورت می‌پذیرد و حتی تردد وسائط نقلیه شیر و فرآورده‌های لبنی رصد و پایش می‌شود که مواد اولیه ۴۰۰ کارخانه تولید لبنیات کشور را فراهم می‌کنند.
سازمان دامپزشکی شاکی جدیدی علیه کارشناس
رئیس سازمان دامپزشکی کشور همچنین درخصوص پیگیری‌های این سازمان برای عامل انتشار این صحبت‌ها نیز گفت، این سازمان و دستگاه‌های دیگر شاکی هستند و حتماً دستگاه قضائی ورود جدی پیدا خواهد کرد.
دکتررفیعی پور ابرازامیدواری کرد، که دیگر شاهد تکرار این موضوع‌ها که باعث تشویش اذهان مردم و سلامت آنها می‌شود، درکشور نباشیم.
وی تصریح کرد، محصولی که امروز در صنعت لبنیات کشور تولید می‌شود از نظر کیفیت، سلامت و بهداشتی بودن آن در رتبه بالایی قرار دارد و کشورهای زیادی خواهان لبنیات و تولیدی ایران هستند.
نظرشخصی یک نفر نباید تعمیم داده شود
رئیس سازمان دامپزشکی کشور همچنین درخصوص اینکه گفته‌های یک کارشناس دریک میزگرد یا یک برنامه تلویزیونی، نظر و برداشت شخصی او هست و نمی‌توان آن را به کل جامعه و کشور تعمیم داد، افزود: مرجع ذیصلاح تأمین وسلامت بهداشتی بودن لبنیات سازمان دامپزشکی، وزارت بهداشت و درمان و سازمان استاندارد و هر کسی نباید در این حوزه نظر شخصی خودش را که یک جز است به کل جامعه تعمیم بدهد.
نگرانی از وجود آفلاتوکسین در شیر پس از آن شروع شد که فردی که خود را بازرس انجمن بهداشت و ایمنی مواد غذایی ایران معرفی کرد با حضور در برنامه "سلام صبح بخیر" شبکه ۳ سیما گفت شیرهای پاستوریزه "آلوده به سم افلاتوکسین هستند" و از استان مازندران به عنوان یکی از استان‌های با "آمار نسبتاً بالا" در این زمینه یاد کرد.
این کارشناس همچنین گفته بود مصرف "ذرت‌های آلوده وارداتی" توسط دام، عامل تولید شیرهای آلوده به آفلاتوکسین بوده است. اظهارات کارشناس صداوسیما به موجی از نگرانی‌ها دامن زد و اعتراض بسیاری از فعالان صنایع غذایی را هم به همراه داشت.
آفلاتوکسین نوعی سم قارچی طبیعی است که از گونه‌های خاصی از قارچ منشأ می‌گیرند. مصرف آفلاتوکسین می‌تواند احتمال ابتلاء به سرطان کبد را افزایش دهد. با مصرف گوشت قرمز یا محصولات لبنی حاصل از حیواناتی که به این طریق غذای آلوده مصرف کرده‌اند، افراد ممکن است در معرض آفلاتوکسین قرار بگیرند.

(جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸) ۰۷:۳۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها