یکشنبه / ۶ بهمن ۱۳۹۸ / ۲۱:۳۶
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۹۱۳۶۳
گزارشگر : ۳۵۱۴
موج
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی
حسن نظیفی خبر داد:

پارس آباد مغان تولید کننده ۷هزارتن گوشت قرمز

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد گفت:شهرستان مرزی پارس آبادمغان تولید کننده بیش از 6 هزار و 916 تن گوشت قرمز است.

حسن نظیفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد با اشاره به اینکه 6 هزار و 916 تن گوشت قرمز در این شهرستان تولید می‌شود، اظهار کرد: شهرستان پارس آباد با دارا بودن یک میلیون و چهل هزار واحد دامی، شامل گاو اصیل، گاو دورگ، گاو بومی، گاو میش، گوسفند و بز یکی از قطب‌های مهم دامداری در استان اردبیل است.
 
وی با تاکید بر نقش مهم این شهرستان در تامین نیاز‌های دامی استان اردبیل، گفت: این شهرستان دارای دو واحد پرواربندی بره صنعتی فعال و نیمه فعال با ظرفیت 900 راس و با اشتغال‌زایی 9 نفر و همچنین 6 واحد پرواربندی گوساله صنعتی فعال و نیمه فعال با ظرفیت 850 راس و با اشتغال‌زایی 17 نفر است.
 
نظیفی ادامه داد: همچنین 7 واحد پرورش گاو شیری صنعتی فعال و نیمه فعال با ظرفیت 445 راس و با اشتغال‌زایی 22 نفر و تعداد 136 واحد دامداری کوچک روستایی فعال با پروانه بهره‌برداری به ظرفیت 5244 راس دام سنگین و سبک در حال فعالیت است.
 
وی با بیان اینکه مجموعا از ابتدای سالجاری تا کنون 5500 تن گوشت قرمز در واحد‌های دامداری این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شد، تصریح کرد:این میزان تولید، 23 درصد تولید گوشت قرمز استان اردبیل را شامل می‌شود.
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد تصریح کرد: تامین امنیت غذایی یکی از وظایف اصلی جهاد کشاورزی است و جهاد کشاورزی با تمام توان در جهت تامین سلامتی و امنیت مواد غذایی که از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم است، تلاش می‌کند.
(یکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸) ۲۱:۳۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها