شنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۸ / ۲۱:۴۶
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۹۱۳۱۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس سرویس عمومی

اجرای ۱۸۳ پروژه زیرساخت شبکه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، از اجرای ۱۸۳ پروژه به مبلغ حدود ۳,۸۳۷ میلیارد ریال در حوزه زیرساخت شبکه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی کشور خبر داد.

حسین شیرزاد در خصوص آخرین وضعیت زیرساخت‌های در حال اجرا و نیمه تمام سال جاری سازمان گفت: از این تعداد، ۴۷ پروژه با اعتبار ۵۸۲.۶۷ میلیارد ریال به طور ۱۰۰ درصد تکمیل و تعداد ۱۳۶ پروژه با اعتبار ۳۲۵۴.۳ میلیارد ریال نیز در حال اجرا است.
وی در حوزه تجهیز و توسعه زیرساخت‌ها به عملیات احداث سیلوها اشاره کرد و در این باره گفت: عملیات ساختمانی یک دستگاه سیلوی بتنی ۱۰ هزار تنی توسط شرکت تعاونی روستایی گهواره شهرستان دالاهوی استان کرمانشاه به بهره برداری رسیده است.
شیرزاد خاطرنشان کرد: عملیات ساختمانی احداث یک دستگاه سیلوی بتنی ۲۰ هزار تنی توسط شرکت تعاونی روستایی در شهرستان دیواندره استان کردستان در حال اتمام بوده و تجهیزات و تأسیسات جانبی آن تهیه و نصب سیلو تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین احداث دو دستگاه سیلوی ۲۰ هزار تنی (یک دستگاه توسط شرکت تعاونی روستایی امید شهرستان اهواز و یک دستگاه توسط شرکت تعاونی روستایی ولیعصر شهرستان باوی و اتحادیه تعاون روستایی شهرستان اهواز (به صورت مشترک) در استان خوزستان از محل منابع داخلی شبکه که به زودی عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، جذب اعتبار برای ایجاد سردخانه و پایانه صادراتی را از دیگر کارهای در دست اقدام در این حوزه توصیف و اذعان کرد: پیگیری برای جذب اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی جهت احداث سردخانه ۵۰۰ تنی و ایجاد پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در شهرستان قصر شیرین استان کرمانشاه از محل کمک‌های فنی و اعتباری سال ۹۸ و همچنین به صورت مشابه در سه راه نی شهرستان مریوان استان کردستان از محل کمک‌های فنی و اعتباری سال ۹۷ با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال نمونه‌ای دیگر از اقدامات در این حوزه است.
وی استانداردسازی انبارها را با توجه به ضرورت ثبت، شناسایی و ظرفیت انبارها در سطح کشور مهم دانست و گفت: تاکنون تعداد ۳ هزار و ۲۵۰ دستگاه انبار به ظرفیت ۲ میلیون و ۹۴۲ هزار و ۹۲۷ تن شناسایی و کد گذاری شده و ظرفیت این انبارها در تمام فصول سال جهت نگهداری محصولات کشاورزی اختصاص دارد.
شیرزاد، عملکرد سازمان متبوع در حوزه سرمایه‌گذاری را احداث و تکمیل سیلو و ایجاد پایانه صادراتی از محل کمک‌های فنی و اعتباری حدود ۶۵ میلیارد ریال عنوان کرد و بیان داشت: در سال ۹۸ که موافقتنامه مربوطه مبادله، اعتبارات لازم تخصیص و در مرحله تکمیل پرونده در بانک شامل است و همچنین بهره‌برداری از هفت پروژه صنایع تبدیلی، فرآوری و بسته بندی توسط شبکه تحت پوشش استان خراسان جنوبی با جذب اعتباری بالغ بر ۱۲۱ میلیارد ریال سرمایه گذاری از محل طرح اشتغال توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری انجام شده است.
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی به طرح اشتغال پایدار روستایی پرداخت و گفت: تا تاریخ ارائه گزارش‌های استانی (۱۴ دی ماه ۱۳۹۸) تعداد ۲۵۵ طرح با اعتبار ۳,۳۵۲ میلیارد ریال در کمیته‌های فنی شهرستانی و کارگروه‌های استانی به تصویب رسیده که از این تعداد ۲۴۱ طرح با اعتبار ۳,۲۴۵ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده و از این تعداد، میزان ۷۳ طرح که حدود ۵۵۷ میلیارد ریال اعتبار جذب کرده و در ۱۷ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سمنان، سیستان و بلوچستان، قم، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، مرکزی و همدان، عملیات اجرایی آن با درصدهای پیشرفت فیزیکی متفاوت در حال انجام است که این امر تاکنون موجبات اشتغال زایی ۲۶۲ نفر را فراهم کرده است.

(شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸) ۲۱:۴۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها