شنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۲:۵۹
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۹۱۳۰۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس سرویس عمومی

آذر دومین ماه رونق صادراتی سال

جدیدترین آمار ارائه شده از وضعیت صادرات و واردات ایران نشان می‌دهد که میزان صادرات کشور در آذر ماه، به بالاترین سطح در چهار ماه گذشته رسیده است.

جدیدترین آمار ارائه شده از سوی اتاق بازرگانی تهران نشان می‌دهد که در پایان آذر امسال، میزان صادرات کشور در ۹ ماهه ابتدایی امسال به مرز ۳۲ میلیارد دلار رسیده است و کشور بیش از ۱۰۳ میلیون تن صادرات وزنی را به ثبت رسانده است.
به این ترتیب آمارهای امسال نشان می دهد که ارزش صادرات ایران در ۹ ماهه ابتدایی ۱۳۹۸ در قیاس با مدت مشابه سال گذشته، کاهشی حدودا پنج درصدی داشته اما صادرات وزنی ایران رشدی ۱۸ درصدی را تجربه کرده است. با توجه به تغییر قیمت پایه صادراتی گمرک در سال جاری، پیش از این فعالان بخش خصوصی کاهش ارزش صادراتی را پیش‌بینی کرده بودند اما با توجه به افزایش وزن صادرات، عملکرد کشور در این حوزه بهبودی قابل قبول را نشان می دهد.
پس از اردیبهشت امسال، که در آن بالاترین آمار صادرات کالا به ثبت رسید، در ماه آذر میزان صادرات وزنی بیش از ۱۵ میلیون تن و ارزش صادرات ۴.۸ میلیارد دلار بوده است. به این ترتیب آذر امسال دومین ماه برتر کشور در حوزه صادرات از فروردین سال ۹۷ تا ۹ ماهه ابتدایی سال جاری بوده است. در این ماه ارزش صادرات در قیاس با آبان امسال افزایش ۷۸ درصدی و صادرات وزنی افزایش ۶۹ درصدی یافته است.
همچنین در ۹ ماهه ابتدایی امسال، میزان واردات کشور به ۳۱.۸ میلیارد دلار رسیده که در قیاس با مدت مشابه سال قبل رشد ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین پس از چند ماه منفی شدن تراز تجاری، سرانجام در پایان پاییز تراز تجاری ایران مثبت شده است.
میزان واردات کشور در آذر ماه ۳.۵ میلیارد دلار بوده که در قیاس با آبان امسال رشدی ۹ درصدی را نشان می‌دهد.

(شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸) ۱۲:۵۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها