چهارشنبه / ۲ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۳:۲۸
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۱۲۴۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

صادرات میگوی پرورشی بوشهر تا ۲۰۰ میلیون دلار قابل افزایش است

استاندار بوشهر گفت: ارزش صادرات میگوی پرورشی این استان اکنون ۷۰ میلیون دلار است که با وجود ظرفیت‌های موجود می‌توان این رقم را تا ۲۰۰ میلیون دلار افزایش داد.

عبدالکریم گراوند روز چهارشنبه در نشست با مدیرعامل شیلات ایران با اشاره به ظرفیت استان بوشهر در حوزه شیلات اظهار داشت: استان بوشهر با وجود ظرفیت عظیم دریا یکی از استان‌‎های پیشرو در تولید میگوی پرورشی است.
وی بیان کرد: با فعالیت مطلوب در حوزه شیلات و آبزیان علاوه بر رونق فعالیت اقتصادی در بخش آبزیان، توسعه اشتغال و کاهش بیکاری نیز محقق خواهد شد.
استاندار بوشهر با اشاره به تولید بیش از ۶۰ درصد تولید میگوی پرورشی کشور در این استان اظهار داشت: با وجود ظرفیت‌های بالای این استان در صنایع مربوط به شیلات، انتظار داریم سازمان شیلات ایران نگاه ویژه‌تری به استان بوشهر داشته باشد.
وی درباره پروژه اسکله خورخان بردخون به عنوان یکی از مطالبات دیرینه و مهم استان بوشهر گفت: این اسکله به پروژه تاریخی تبدیل شده و انتظار داریم سازمان شیلات ایران نسبت به تامین اعتبار لازم برای تسریع در تکمیل آن اقدام کند.
مدیرعامل شیلات ایران نیز در این نشست گفت: رشد حوزه میگو در سطح کشور ناشی از کارنامه درخشان استاندار و مدیران مربوطه در استان بوشهر است که با همگرایی در شرایط سخت ما را همراهی کردند.
نبی الله خون میرزایی افزود: نیروی انسانی مهم ترین سرمایه ما در استان بوشهر است و اگر امور مربوط را تسهیل کنیم در بخش شیلات به اهداف خود خواهیم رسید.

(چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸) ۱۳:۲۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها