یکشنبه / ۲۹ دی ۱۳۹۸ / ۱۵:۲۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۱۱۴۳
گزارشگر : ۳۵۱۶
مهر
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

برآورد خسارت ۷۴۰ میلیارد تومانی سیلاب به کشاورزی سیستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون میزان خسارات وارده به زیربخش‌های کشاورزی این استان، ۷۴۰میلیارد تومان برآورد شده است.

غلام حیدر زورقی در رابطه با وقوع سیل در این استان اظهار داشت: بارندگی شدید اخیر در استان خصوصاً منطقه بلوچستان، باعث طغیان رودخانه‌های محلی و وقوع سیلاب شد.
 
وی افزود: حجم بالای خسارت به مزارع، باغات، قنوات، جاده‌های دسترسی به مزارع، تأسیسات آب و خاکی، دام و دامپروری، نهرهای سنتی و کانال‌های آبیاری، بندهای آبخیزداری و استخرهای پرورش ماهی و تأسیسات شیلاتی وارد آمده است.
 
زورقی تأکید کرد: عمده خسارت به بخش کشاورزی در شهرستان‌های کنارک، نیکشهر، چابهار، قصرقند، دلگان، مهرستان، سرباز، بمپور، فنوج، سیب و سوران و خاش بوده که بر اساس برآوردهای اولیه گروه‌های تعیین خسارت، میزان خسارات وارده به زیربخش‌های کشاورزی ۷۴۰ میلیارد تومان برآورد شده است.
 
وی تصریح کرد: گروه‌های برآورد خسارت به مناطق روستایی و عشایری اعزام و همچنان در حال بررسی آخرین وضعیت خسارت دیدگان هستند.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: سیلاب با ورود به باغات میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری، مزارع محصولات خارج از فصل که زمان برداشت محصول بوده و دامداری‌ها، خسارات سنگینی به بخش کشاورزی استان تحمیل کرده است.
(یکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸) ۱۵:۲۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها