چهارشنبه / ۲۵ دی ۱۳۹۸ / ۱۹:۵۳
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۱۰۴۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

کشور در ساخت کمباین غوزه‌چینی خودکفا است

مدیرکل دفتر پنبه، دانه‌های روغنی و محصولات صنعتی وزارت جهاد کشاورزی گفت: کشور در ساخت نوعی از کمباین‌های غوزه‌چینی خوکفا است و در صورت ثبت درخواست این کمباین‌ها در کشور ساخته می‌شود.

ابراهیم هزارجریبی عصر چهارشنبه در نشست رفع مشکلات مربوط به تامین‌ بذر پنبه در استان سمنان در سالن اجتماعات سازمان جهادکشاورزی استان ابراز داشت: امسال ۲ دستگاه کمباین غوزه‌چینی دیگر در کشور ساخته ‌شده که نواقص و ایرادات دستگاه‌های ساخته‌ شده سابق در آن رفع شده است.
وی ادامه داد: کمباین غوزه‌چینی ساخت ایران در استان‌های خراسان رضوی و فارس توزیع‌ شده است.
وی خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی اقدام‌هایی را برای تامین کمباین‌های خارجی برداشته است، اما این کمباین‌ها به دلیل تحریم‌ها هنوز وارد کشور نشدند.
هزارجریبی تصریح کرد: تامین کمباین از کشورهای دیگر دنبال می‌شود.
خودکفایی در تولید پنبه اولویت وزارت جهاد کشاورزی
مدیرکل دفتر پنبه، دانه‌های روغنی و محصولات صنعتی وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: توسعه کشت پنبه و خودکفایی در تولید این محصول از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی است.
وی با اشاره به اهمیت تامین بذر پنبه به‌ عنوان یکی از نهاده‌های مهم در حوزه کشاورزی، گفت: بذر پنبه به دو صورت داخلی و خارجی تامین و در سطح کشور توزیع می‌شود.
هزارجریبی اضافه کرد: بذرهای داخلی از سوی شرکت‌های خاصی که امتیاز تکثیر بذر را از موسسات پنبه خریداری کرده‌اند، در کشور تولید و توزیع می‌شود و بذر خارجی وارداتی نیز در زمان حاضر به شکل محدود در کشور توزیع می‌شود.
وی یادآور شد: تامین بذر استان سمنان از طریق شرکت‌های پنبه در خراسان رضوی انجام می‌شود و در سال آینده نیز بر اساس تفاهم بین استان سمنان و خراسان رضوی این روند ادامه دارد.
مدیرکل دفتر پنبه، دانه‌های روغنی و محصولات صنعتی وزارت جهاد کشاورزي افزود: استان سمنان به‌ ویژه در مناطق گرمسار و آرادان سال‌ها سابقه کشت و تولید پنبه را در گذشته داشته است.
امسال ۹۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور به کشت پنبه اختصاص یافته است.

(چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸) ۱۹:۵۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها